Kampaň má název Jako doma. Příjemně, jako doma, by se lidé měli podle dopravního podniku cítit i při cestování městskou hromadnou dopravou, s ohledem na to by ale měli dodržovat určitá pravidla chování. V tiskové zprávě to uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Komiks ve vozech brněnské MHD má podle podniku poučit, ale i pobavit. Upozorňuje na to, že se v tramvajích a autobusech nemá jíst a pít, odhazovat odpadky a že se mají pouštět sednout starší a hůře pohybliví lidí. Současně pranýřuje dobíhání spojů, to, že děti občas zmáčknou tlačítko signalizující řidiči, že má zastavit na zastávce na znamení, nebo to, že se lidé snaží dostat do přeplněného vozu.
„Jsou to časté nešvary, se kterými se dennodenně setkáváme a které často ovlivňují kvalitu naší služby. Na nevhodné chování ostatních si stěžují i sami cestující. Je proto důležité o pravidlech cestování znovu informovat. Komiksy přináší 12 příběhů a témat, která řešíme nejčastěji. Chceme, aby se cestující v MHD cítili jako doma, ale zároveň je prosíme, aby se také tak chovali,“ řekl generální ředitel Miloš Havránek.
Kampaň lidé uvidí na letácích ve vozech, na LCD monitorech, ale také na sociálních sítích či v časopise Šalina. „Témata jsme volili nejen na základě zpětné vazby od cestujících, ale také zkušenosti řidičů. Kampaň podpoříme nasazením našich preventistů, kteří budou ve vozech na nevhodné chování cestující upozorňovat,“ dodal Havránek.
S aktivitou preventistů má podnik dobré zkušenosti. Loni například při akci Stoupni a jeď vyzývali mladší cestující, aby pustili sednout starší. „Je to problém dnešní doby, kdy jsme všichni zahledění do telefonů a méně vnímáme, co se děje kolem nás. Snadno nám pak unikne, že vedle nás stojí starší člověk, který by si potřeboval sednout,“ uvedl vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Zdroj: ČTK