• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Most spojující Ústí nad Labem s Děčínem se uzavřel. Stavbaři ho strhnou

    Silničáři ve čtvrtek ráno uzavřeli most v Mojžíři na hlavním tahu z Ústí nad Labem do Děčína. Zhruba za 259 milionů korun stavbaři estakádu strhnou a postaví novou. Řidiči využívají objízdnou trasu přes Libouchec a Jílové, kam už je od dubna po uzavření Benešova mostu v krajském městě přesměrovaná doprava nad 3,5 tuny. Místní osobní doprava, MHD a záchranné složky mohou využívat objížďku přes Neštěmice. V Děčíně významně vzrostla doprava. Auta stojí hlavně v bočních ulicích. Informoval o tom náměstek primátora Ondřej Smíšek (Náš Děčín).

    Doprava v Děčíně zhoustla už zkraje týdne, když na estakádu silničáři umístili semafory. Smíšek podotkl, že uzavírka Benešova mostu na dopravní situaci ve městě tolik znát nebyla. Se zdržením ve špičkách musí řidiči počítat v Teplické ulici zejména ve směru z Bynova na centrum města. Fronty jsou v bočních ulicích. Vytížené jsou křižovatky v Pivovarské a Podmokelské ulici i kruhové objezdy v Ústecké ulici.

    „Je možné, že budeme chtít semafor k nějakému přechodu,“ řekl Smíšek, který zatím nemá informace, že by se kolony tvořily na objízdných trasách přes obytné zóny. Lidé je využívají ve snaze objet kolony. Jde ale o velmi úzké silnice, kde mohou auta snadno uvíznout.

    V Děčíně dohlíží na přechody městská policie, ústečtí policisté monitorují dopravu v Ústí nad Labem. „Policie neregistruje dopravní komplikace,“ informovala mluvčí ústeckých policistů Veronika Hyšplerová.

    Firma Strabag, která má zakázku na starost, měla v plánu uzavřít estakádu už ve středu. Zástupce stavbyvedoucího Michal Kužník uvedl, že s dopravními odborníky vyhodnotili, že bude nejlepší důležitou stavbu ponechat v provozu do čtvrtečního rána. Objízdné trasy cestáři osadili prvky pro zklidnění dopravy. Ráno k nim přibyly zákazové značky a značení objízdné trasy.

    Nynější most nad železniční tratí stavbaři zbourají. Mají sjednané noční výluky a požádáno o pomalé jízdy projíždějících vlaků. Po demoličních pracích začne výstavba nového mostu, který má vydržet 100 let. Hotový bude příští rok na podzim.

    Na estakádě platilo několik let omezení kvůli jejímu špatnému stavu. Silničáři na obě strany vozovky umístili výstražné směrové desky. Snížená byla rychlost, která by se měla po výstavbě nového mostu opět vrátit na původních 90 kilometrů v hodině. Nový most bude dlouhý skoro 292 metrů.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte