• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Na podzim hotovo nebude. Opravu pardubického mostu provázejí nečekané komplikace

    Zpožděná oprava Wonkova mostu v Pardubicích potrvá minimálně do jara příštího roku. Práce zkomplikovaly nečekané problémy, na které projekt neupozornil. Jinak jsou umístěná lana volného přepětí a v mostě je i špatná izolace, řekl stavbyvedoucí z firmy Chládek a Tintěra Pardubice Petr Jelínek. Klíčový most v krajském městě měl být původně hotový do konce letošního října.

    „Projekt se dopřesňuje. Kdyby měl být úplně přesný, musely by se v předstihu otevřít předpolí mostu, vybourat sondy. Vzhledem k hustému provozu na Wonkově mostu to není možné, to by nikdo nepovolil,“ řekl Jelínek.

    Podle Jelínka se práce prodlouží minimálně do jara, ale víc bude o termínu jasněji na podzim. Firma vše koordinuje s krajskými silničáři, kteří mají zakázku na starosti. „V září budeme mít dost informací na to, abychom věděli, na jaký termín se dokončení mostu posune. Narazili jsme na technické problémy, hledali technická řešení. Doteď se bouralo, teď už budeme jenom stavět,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.

    Práce pozastaví zimní měsíce. Některé z nich bude nutné přeložit na teplejší počasí. Například finální asfalt se nemůže pokládat, když jsou mrazy, dodal Vašák.

    Odborný mostní posudek z roku 2017 ukázal, že jsou uvnitř mostu zkorodovaná lana volného přepětí. Stavební firma je vyměňuje. Dokončila prostřední část a teď pracuje na stranách, kde našla špatnou izolaci, která nedrží u základního podkladu, jsou v ní trhliny a vzdutí, a kvůli tomu vlhnou konstrukce. Její výměna přinese další zdržení. „Je tam problém s izolací. Museli jsme také přeprojektovat výměnu lan, byly v jiné poloze,“ dodal Jelínek.

    Doprava teď vede přes most prostředkem silnice, místo čtyř pruhů jsou průjezdné dva. Práce jsou plánované tak, aby se provoz na mostě nepřerušil. Ve špičce se na něm tvoří kolony. Před rekonstrukcí po něm projelo více než 33.000 aut denně.

    Most byl postaven v letech 1956 až 1959. Byl prvním monolitickým mostem z předpjatého betonu v zemi. Lana se v něm měnila naposledy v 80. letech minulého století. Firma vysoutěžila zakázku za 183 milionů korun, vícepráce investici prodraží.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte