Na trati z Prahy do Budějovic začíná tříměsíční výluka

2.4.2022
Jiří Bydžovský

Na hlavní železniční trati z Prahy do Českých Budějovic dnes začíná přibližně tříměsíční výluka v úseku mezi Voticemi a Sudoměřicemi. Správa železnic tam bude do konce června dokončovat modernizaci IV. železničního koridoru. České dráhy zavedly na trati mezi Benešovem a Táborem náhradní autobusovou dopravu.

Zhruba na devatenácti kilometrovém úseku trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi vznikne nová traťová přeložka. „Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati,“ uvedla mluvčí SZ Nela Friebová. Náklady na stavbu jsou 6,7 miliardy korun. První osobní vlak projede po nové trati prvního července.

Kvůli výluce zavádí ČD na trati Benešov – Tábor náhradní autobusovou dopravu. „Rychlíky z Prahy budou vyjíždět o 15 minut dřív, aby se dohnalo zpoždění,“ informoval mluvčí dopravce Lukáš Kubát.

Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od července dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v úseku začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů v hodině. Až ČD zavedou evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), budou tam moci jezdit vlaky s naklápěcí skříní jezdit až 200 kilometrů v hodině, běžné soupravy maximálně 170 kilometrů za hodinu.

Na koridoru letos zprovozní SŽ dva úseky. Na přelomu června a července začnou jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav – Doubí. Zkrátí se tak doba jízdy. Na trati bude možná rychlost až 200 kilometrů v hodině, nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou.

Od září se začne jezdit částí koridoru Soběslav – Doubí. SŽ na ní pracuje od srpna 2019. Nová dvoukolejná trať povede částečně podél dálnice D3. Bude dlouhá 8,8 kilometru, nahradí současnou zastaralou jednokolejnou trať.

Zdroj:čtk

 



Nepřehlédněte