Nová kampaň sdílí příběhy cizinců žijících v Brně, chce bojovat proti předsudkům

25.11.2022
Doris Drienová

Příběhy cizinců, kteří se rozhodli opustit svůj domov a přestěhovat se na jižní Moravu, vypráví nová kampaň Jihomoravského kraje Naši krajané. Hlavním smyslem kampaně je boj proti předsudkům vůči cizincům, stála 3,8 milionu korun, řekla novinářům ředitelka krajského Centra pro cizince Alena Krejčí.

„Chtěli jsme oslovit Moraváky, kteří nemají možnost se s cizinci potkávat nebo s nimi společně žít, a předat jim zprávu, že se nemusí tohoto soužití bát. Pro cizince je přijít sem a založit nový život daleko složitější než pro nás je tady přijmout. Hlavní poselství kampaně je tedy sdělení, že spolu můžeme žít bez ohledu na to, kde máme kořeny,“ řekla Krejčí.

Kampaň má podle ní bojovat i proti předsudkům, které se v mediálním prostoru někdy objevují. „Kampaní chceme sdělit i to, aby se lidé nenechali ovládat určitými informacemi, které v nás vzbuzují strach,“ uvedla.

Do projektu se zapojili lidé žijící na jižní Moravě, kteří pocházejí ze zemí jako Vietnam, Itálie, Ghana či Ukrajina. Popisují, jak dlouho v Česku žijí, jaké byly začátky a co jim život zde přináší. „V Brně jsem si našla spoustu kamarádů i kamarádek, nabízí spoustu možností. Upřímně se cítím jako Češka, která žije v Brně a miluje ho,“ řekla jedna z účastnic kampaně Phoung Leová, která se do České republiky přestěhovala ve třech letech.

Další účastnice, Liliia Pinčuková pochází z Ukrajiny a v Brně žije a pracuje dva roky. „Na Ukrajině jsem pracovala deset let jako HR manažerka, když jsem se přestěhovala, musela jsem začít od začátku, dělala jsem ve skladu. Teď pracuji ve Skill centru a pomáhám jiným cizincům, kteří chtějí žít a pracovat v Brně,“ řekla.

Kampaň příběhy vypráví prostřednictvím videí, v současné době se připravují další. „Projekt tímto nekončí. Stále dolaďujeme některé příběhy a potom, co všechny zveřejníme, chceme jít s kampaní ještě dál. Součástí kampaně totiž nejsou jen cizinci. Součástí jsme my všichni, kteří tady žijeme a k životu kraje přispíváme,“ dodala Krejčí.

Kampaň je součástí projektu Spolu v našem kraji a stála 3,8 milionu korun. Je placená z Národního programu Azylového, migračního a integračního fondu, rozpočtu ministerstva vnitra a rozpočtu Jihomoravského kraje.

Zdroj: ČTK



Nepřehlédněte