• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Nové učebny s moderními technologiemi i prostor pro virtuální realitu: škola v Hrádku nad Nisou využila evropské fondy

    30.9.2024

    Školáci v Hrádku nad Nisou na Liberecku mají díky podpoře z evropských fondů nové učebny informatiky, robotiky a jazyků. Vznikly přestavbou podkroví na Základní škole T. G. Masaryka, která přišla na bezmála 50 milionů korun. Město na projekt získalo 45 milionů z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), řekla mluvčí radnice Eva Malá. V podkroví vznikly nejen tři třídy, ale i společenské prostory, kabinet pro učitele a toalety.

    „Půdní vestavba učeben byla rozdělená do dvou etap. V první etapě se realizovala samotná rekonstrukce půdních prostorů, ve druhé etapě se nové učebny vybavily audiovizuální technikou a nábytkem,“ doplnila vedoucí odboru dotací města Jana Matušková. Stavba rok komplikovala život žákům i pedagogům, na několika místech museli stavbaři zvýšit krov, prodloužit museli schodiště a výtah, řešili také havarijní stav stoupaček.

    „Přes všechny komplikace se ale podařilo vše zdárně dokončit a žáci se teď můžou učit v nejmodernějších učebnách,“ řekl ředitel školy Karel Kocourek. K dispozici teď mají ve škole moderní učebnu pro výuku informatiky a cizích jazyků s kapacitou pro 20 dětí. „Je vybavená technologií Robotel, dá se využít i jako jazyková učebna. Žáci se tam ale budou především učit s programem na 3D modelování Tinkercad nebo Fusion, a pak různé podpůrné programy pro 3D tisk a programování,“ doplnil.

    Další učebna je vybavená robotickými sadami pro výuku robotiky a programování, 3D tiskárnami a 3D scannerem. „Důležité je, aby se tu žáci dozvěděli, jak věci fungují. Robotika jim pomáhá rozvíjet analytické dovednosti a kreativní přístup k řešení problémů. Učí se rozkládat komplexní úkoly na menší řešitelné kroky. Seznamují se s moderními technologiemi, které jsou v každodenním životě stále důležitější,“ řekl Kocourek.

    V podkroví vznikla i malá dílna, součástí projektu byly také dvě společenské místnosti. „Můžou se používat jako jeden celek nebo rozdělit na dva samostatné prostory. Můžeme tu například prezentovat výsledky práce v odborných předmětech, počítá se s jejich využitím pro pořádání hudebních i jiných představení. Počítáme s prostorem i pro seznamování s virtuální realitou, které pomůže zatraktivnit výuku na škole,“ dodal ředitel. Sloužit budou také pro vzdělávání seniorů.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte