Nymburáci si rozbalili největší dárek v podobě nové lávky přes Labe pro pěší a cyklisty hned na začátku adventu

27.11.2021
Táňa Pikartová

Lávka je unikátní tím, že ji nepodpírá žádný pilíř v řece, ale je ukotvena pouze na březích. Dílo podle architektonického návrhu profesora Jiřího Stráského nahradilo původní lávku z roku 1984, která byla z bezpečnostních důvodů stržena v srpnu 2018.

„Otevření moderní lávky je velkou radostí i úlevou pro nás i občany města. Jsem rád, že firma zvládla celou stavbu bez vážných komplikací. V červnu se dokonce podařil i technicky a technologicky náročný převoz 400 tunové konstrukce mostovky s oblouky lodí po Labi. Společnosti HOCHTIEF CZ náleží velký dík,“ uzavřel výraznou kapitolu nymburských dějin starosta města Ing. Tomáš Mach, Ph.D.

„Oceňuji osvícenost nymburské radnice, která se nebála investovat nejen do funkčnosti, ale také estetiky novostavby. Je dobře, že vzniklo architektonicky hodnotné dílo a věřím, že lávka se stane podobným novodobým symbolem Nymburka jako Trojský most pro Prahu. Ostatně vizuálně si jsou obě stavby velmi podobné,“ sdělil Tomáš Koranda, generální ředitel společnosti HOCHTIEF CZ.

Příběh nové lávky se začal psát v roce 2018, kdy byla odstraněna původní lávka s podobným rizikem zhroucení konstrukce jako u zřícené Trojské lávky v Praze. Od června do října téhož roku se uskutečnila architektonicko-konstrukční soutěž o návrh podoby nové lávky, kdy porota vybrala z šesti anonymních návrhů ten od profesora Jiřího Stráského. Vznik a schvalování dokumentů a povolení trvalo dva roky, samotná stavba přes rok. Příběh nové elegantní lávky zasáhl pozitivně do života místních i návštěvníků města, každý si ji chce projít a dětem stavba změnila cestu do školy, součástí pohybu po městě se stal přívoz Blanice.

Je jen jedna vada na krása, a tou je skutečnost, že slavnostní otevření lávky v neděli 28. listopadu město zrušilo v důsledku vyhlášení nouzového stavu.



Nepřehlédněte