Dokončena by měla být v roce 2023
Radlická radiála představuje významnou část pražského dopravního skeletu, kde prodloužením Rozvadovské spojky propojuje Pražský a Městský okruh. Prostřednictvím pěti mimoúrovňových křižovatek (MÚK) je napojena na nižší místní komunikační síť (MÚK Bucharova, MÚK Řeporyjská, MÚK Butovice a MÚK Jinonice) a v MÚK Zlíchov je připojena na Městský okruh v prostoru Zlíchovského tunelu.
Zahájení výstavby je plánováno na rok 2019 a stavět by se mělo čtyři a půl roku. V rámci kompenzačních opatření připravuje Praha také sérii doprovodných projektů, které budou řešit širší návaznosti stavby v přilehlém městském parteru. Hlavním přínosem Radlické radiály bude zklidnění povrchové dopravy, což zlepší životní prostředí v oblasti Jihozápadního města.
Pomůže Smíchovu, Radlicím i Jinonicím
Nyní je v provozu úsek Radlické radiály mezi Pražským okruhem a ulicí Bucharova, který byl postaven v letech 1976 – 1980. Dostavěná Radlická radiála by měla ulevit dopravně přetíženému Smíchovu, Radlicím a Jinonicím. Navázala by na Rozvadovskou spojku a pokračovala až k Městskému okruhu na Zlíchov. Momentálně auta jedoucí směrem od Plzně z končící dálnice D5 musí sjet na místní silnice. A lidé jsou tak denně vystaveni nadměrné dopravní zátěži.
Praha 5 si před časem nechala vypracovat studii, která zjišťovala možnosti dopravního zklidnění Jinonic v návaznosti na projekt Radlické radiály. Ta analyzovala předpokládané dopravně-urbanistické dopady stavby Radlické radiály na oblast Jinonic, zejména pak na okolí Karlštejnské ulice a navrhovala možnosti a opatření na dopravní zklidnění celé oblasti a omezení vlivů nežádoucí tranzitní dopravy.