Městečko Trnávka na Svitavsku požaduje po kraji, aby provedl opatření zpomalující kamionovou dopravu. Ta bude ve zvýšené míře jezdit přes obec kvůli modernizaci železničního uzlu v České Třebové na Orlickoústecku. Zdrojem pro výstavbu koridoru bude místní lom Šubířov. Informoval o tom místostarosta Miroslav Skočovský (Nezávislí).
„Už teď obcí projíždí dost velký počet kamionů. Také se očekává, že z lomu budou kamiony vozit kamení na nádraží v České Třebové. A to bude trvat několik let. Vesnice je dělená komunikací na dvě části. Nedodržuje se tady rychlost, jak by měla. Přechod pro chodce tam nepřipadá v úvahu udělat, protože tam nejsou dobré rozhledové podmínky. Rádi bychom taková opatření, která by dopravu zklidnila,“ řekl místostarosta.
Zvýšenou kamionovou dopravu lze očekávat na silnici druhé třídy v místní části Lázy směrem na Chornice, přes ni budou kamiony z lomu jezdit. Obec hledá pomoc také u městské policie z Moravské Třebové. „V tuto chvíli máme podepsanou veřejnoprávní smlouvu s městskou policií v Moravské Třebové, aby bylo v Lázech prováděno měření. Nicméně rádi bychom řešili trvalejší řešení například formou vjezdové brány,“ řekla starostka Jana Sablíková (Nezávislí).
Vjezdovou bránou jsou podle místostarosty míněny silniční ostrůvky. které donutí motoristy zpomalit. „Kamion přijede do vesnice třeba 70 kilometrů za hodinu a pak v ní postupně dobržďuje. Je to konstruováno tak, aby do vjezdové brány auto vjelo takovou rychlostí, jakou má,“ řekl místostarosta.
Vjezdovou bránu by mohli zajistit krajští silničáři příští rok. Městečko Trnávka by mělo na své náklady dodat projektovou dokumentaci a případné výkupy pozemků, uvedl hejtman Martin Netolický (3PK/SOCDEM). „Z mého pohledu by v rámci dopravy kameniva na přestavbu uzlu Česká Třebová měla být v maximální možné míře využita železnice, protože do lomu vede vlečka, která je pro tento účel ideální a přímo určená. Ulehčilo by se tak našim silnicím a obcím na trase,“ řekl Netolický.
Zdroj: ČTK