• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Pardubice sjednotí daň z nemovitosti

    Město Pardubice v pondělí schválilo sjednocení daně z nemovitosti pro majitele bytů a domů a nebytových prostor, které nejsou určené k podnikání.

    V krajském městě má 6000 lidí nižší daň. Daňový koeficient jim stoupne od ledna z 2,5 na 3,5, což bude několik set korun ročně. Od ledna budou mít majitelé nemovitostí stejný koeficient. Rozhodli o tom v pondělí zastupitelé. Krajské město má přes 90 000 obyvatel.

    Náměstek primátora Jakub Rychtecký (Žijeme Pardubice/SOCDEM) uvedl, že majitel nemovitosti, který měl doteď slevu, v porovnání s letoškem zaplatí ročně stovky korun navíc. Měsíčně to bude dělat desítky korun. „Neměli bychom vytvářet dvě kategorie občanů, je to férové, rozpočtově zodpovědné,“ uvedl Rychtecký.

    Opozice přes hodinu a půl debatovala a snášela argumenty proti. Podle zástupců města nebyly relevantní, protože se narovnaly rozdíly mezi lokalitami. Rozdíly se například podle primátora Jana Nadrchala (ANO) setřely. Lidé z okrajů města využívají služby v centru.

    Slevu na dani z nemovitostí měli lidé z okrajových částí od roku 2013. Zlevnit daň umožnila městu legislativa. Nová právní úprava schválená zákonodárci už snížení daně z nemovitosti neumožňuje. Naopak dává městům pravomoc daň ještě zvýšit, Pardubice to udělat nechtějí.

    „Je to správné řešení ve správný čas, hrdě se hlásím k tomu, že jsem jedním ze spolupředkladatelů tohoto návrhu,“ řekl zastupitel František Brendl (Společně pro Pardubice).

    Součástí pondělního schvalování bylo navýšení daně z nemovitosti pro podnikatelské prostory. Koeficient se od ledna zvýší ze tří na čtyři. Město tím získá 40 milionů korun ročně.

    Vedení radnice nejdřív chtělo zdražit daň pouze velkým průmyslovým a obchodním zónám. Pak ale od záměru ustoupilo a přistoupí k plošnému zdražení pro všechny, které ale bude mírnější. Náměstek Rychtecký uvedl, že peníze město investuje do rozvoje města, do škol, školek, do městské hromadné dopravy nebo opravy mostů.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte