Značku od společnosti KARA Trutnov, respektive investiční skupiny Natland, odkoupila společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna.cz, vyrábí spodní prádlo českých značek Styx a Nedeto, a to vše s podporou investičního partnera SPM. Obchodní partneři se dohodli, že kupní cenu nebudou zveřejňovat.
Značka Pietro Filipi byla založena v roce 1993 Petrem Hendrychem a zanedlouho si získala díky svému sortimentu oděvů a doplňků věrné příznivce mezi muži i ženami. Nejenom, že značka Pietro Filipi otevřela vlastní prodejny, ale také – po koupi investiční společností C2H – dokonce usilovala o vstup na zahraniční trhy. Avšak z důvodu mnoha souběžně nastalých situací během koronavirové krize se firma dostala do insolvenčního řízení.
Natland získal ochranné známky Pietro Filipi v rámci dražby pořádané insolvenčním správcem poté, co společnost Pietro Filipi zkrachovala. Následně se majitelem známek stala KARA, jejíž nový byznysový příběh nastartoval právě Natland ve spolupráci s původním majitelem Zdeňkem Rinthem. Nyní je již tradiční výrobce a prodejce českých kožešnických výrobků KARA znovu etablován na maloobchodním trhu. Pietro Filipi i KARA společně patřily ve stejném období pod zkrachovalý holding C2H.
„Společnost KARA je výborný příklad toho, že pokud máte dobrý tým, značku nebo produkt, je s našimi zkušenostmi a expertizou možné zachraňovat a ozdravovat podnik, který se dostal do potíží. KARU se podařilo ozdravit a po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu. Chtěli jsme zároveň dát příležitost mladým kreativcům a nápadům, jak s takovým brandem dále nakládat,“ říká Tomáš Raška, zakladatel a majoritní vlastník Natlandu, do jehož portfolia společnost KARA patří.
„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat, nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat KARU a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi. Po dlouhých diskusích jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou a pokud možno s českým původem,“ uvádí Zdeněk Rinth, šéf společnosti KARA. „Po několika jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner, který bude schopen značku dále rozvíjet,“ dodává.
Největší tuzemský e-shop s pánským spodním prádlem Trenýrkárna.cz patřící do společnosti DaniDarx zažívá poslední roky významný růst. Majitelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek se koncem roku 2022 rozhodli tento růst posílit, a poprvé od založení firmy využít finanční podpory investora. Tou se stala česká investiční skupina SPM, založena Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem, která své investice aktivně směřuje do vytváření partnerství s ambiciózními českými podnikateli s prokazatelnými výsledky.
„Jsem rád, že i díky naší podpoře získává tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích, rozhodně zaslouží. Těšíme se na její další rozvoj v rukou managementu Trenýrkárna.cz, v nějž máme dlouhodobě plnou důvěru,“ říká Slavomír Pavlíček, partner skupiny SPM Invest s tím, že v zájmu o vstup do firmy hrál důležitou roli fakt, že významnou součástí Trenýrkárna.cz je česká značka Styx vyráběná v České republice. Partnerství tak představuje typ investice, který skupina aktivně vyhledává – perspektivní podnikatelé, kteří vybudovali stabilní a ziskový byznys s jasnou konkurenční výhodou a hledají kapitál pro skokový růst, který je podložen jasnou vizí, jak ho dosáhnout.
I tento důvod vstupu SPM do Trenýrkárna.cz dokresluje příběh, proč Pietro Filipi zůstává v českých rukou a na český trh produkty této značky vrátí tým Ruslana Skopala a Adama Rožánka: „Získání značky Pietro Filipi je pro nás samozřejmě událostí tohoto roku. V celé firmě jsme nadšeni, že jsme dostali od investiční skupiny Natland a společnosti KARA důvěru. Cílem je vrátit českým mužům a ženám značku, kterou měli rádi, a to navíc velice rychle. Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany. A tím určitě nechceme končit. Pokud zákazníci vyjádří zájem, a my věříme, že ano, chceme se postupně pouštět do rozšiřování portfolia. Značka Pietro Filipi a její věrní fanoušci, kterých je v ČR mnoho, si to zajisté zaslouží.“
Zdroj: Tisková zpráva