Plzeňská třída chce být bohatá zelení a kavárnami, z bývalé vozovny vznikne tržnice

19.10.2019
Fefík

Na plánu revitalizace Motolského údolí se dál pracuje. Vozovnu Košíře chce radnice pětky změnit na moderní tržnici s novým náměstím. Historicky cenný soubor budov stojí mezi třemi parky – Kavalírkou, Šalamounkou a Klamovkou. Praha 5 tam plánuje vybudovat nový příjemný prostor, s novou tramvajovou zastávkou Vozovna, rekonstruovanou budovou pošty i lepšími přechody, které by důležité parky vzájemně propojily.

„Oblasti Klamovky, Kavalírky, Košíř i Kotlářky potřebují centrum, které by doplnilo chybějící občanskou vybavenost a stalo se přirozeným místem setkávání. Proto považujeme přeměnu vozovny Košíře na novou tržnici s vytvořením kvalitního veřejného prostoru za jednu z priorit vyplývajících ze studie Motolského údolí,“ sdělil radní Prahy 5 pro oblast územního rozvoje Zdeněk Doležal.
Radnice posouvá projekt do další fáze příprav a jedná s vedením hlavního města o spolupráci při realizaci.

Staroměstské náměstí mohlo vypadat jinak. Jenže sochař Vilím Amort a jeho Hus měli smůlu

Plány na revitalizaci ulic Motolského údolí tím nekončí. Ulice Vrchlického se promění v plnohodnotný městský bulvár s novou zástavbou, místy k parkování a zrekonstruovanými historickými objekty. Plzeňská se má stát vyhledávanou obytnou městskou třídou s bohatou zelení a kavárnami, restauracemi a místy pro kulturní události.

Košířská vozovna vznikla na pozemku Malé Klamovky (Smíchov čp. 153), Elektrické podniky ji postavily v roce 1902 (1. října zahájila provoz). Vozovnu pro 45 vozů sloužila svému účelu do roku 1937, kdy byla otevřena vozovna v Motole. Pak se zde odstavovaly staré tramvaje, v letech 1958 – 1972 opravovaly trolejbusy. Později budovy sloužily učilišti Dopravního podniku.

Zdroje: Pražské tramvaje, iPětka

košířská vozovna 20.. léta pražské tramvaje
Vozovna ve 20. letech
(Pražské tramvaje)


Nepřehlédněte