Pošta není úřad, ale služba pro lidi

5.9.2021
Redakce

Z dob rakouskouherské monarchie stále ještě existují představy, že Pošta je úřad. Že na něco je nárok, cosi je zcela zapovězené. Čím více mramoru a soch na fasádě budovy, kde pobočka, ideálně na náměstí, sídlí, tím lépe. Pošta je pro vyvolené a bdí nad ní sám císař pán. 

Odhlédněme od minulosti a pojďme se podívat na naši současnou pobočku v Kladně. Poslední rekonstrukcí prošla v roce 2016 a Česká pošta do ní investovala miliony korun. A vyplatilo se. Výhody prociťují nejen zákazníci provozovatele největší pobočkové sítě v Česku, ale výrazně se zlepšilo i zázemí pro zaměstnance. A jak známo, spokojený zaměstnanec rovná se spokojený klient. 

Na pobočce Kladno 4, která je na svém místě od roku 1980, se změnilo mnoho. Za tu dobu prošla několika úpravami. Ta poslední přinesla vyšší zákaznický komfort v rámci rozšíření počtu míst k sezení nové okenní výlohy, nový vyvolávací systém, který v rámci funkcionalit umožňuje např. službu objednání na pobočku na čas, dále novou podlahu a dveře, odstranění prostoru pro celní prohlídky zásilek. V letošním roce je plánovaná realizaci klimatizace, která napomůže ke zkvalitnění klimatických podmínek na poště. Pošta denně odbaví v průměru přes 400 zákazníků. Jejich průměrná čekací doba je do 3 minut, čas samotného vyřízení poštovních i dalších služeb je průměrně pod 4 minuty. Samostatnou kapitolou je pak Balíkovna. Přepážka na expresní výdej balíků. Průměrná doba od zadání kódu po předání balíku je pod 3 minuty. Mezi nejčastější služby, které zákazníci vyžadují, patří výdej balíků, poslání a vyzvednutí dopisů a platby přes poštovní poukázky. 

Možná občas nadávám na Poštu, ale podívejme se na naši pobočku. Je lepší, než si myslíme.


Témata:

Nepřehlédněte