Pošta není úřad, ale služba pro lidi

5.9.2021
Redakce

Z dob rakouskouherské monarchie stále ještě existují představy, že Pošta je úřad. Že na něco je nárok, cosi je zcela zapovězené. Čím více mramoru a soch na fasádě budovy, kde pobočka, ideálně na náměstí, sídlí, tím lépe. Pošta je pro vyvolené a bdí nad ní sám císařpán. 

Odhlédněme od minulosti a pojďme se podívat na naši současnou pobočku v Sedlčanech. Poslední rekonstrukcí prošla v roce 2019 a Česká pošta do ní investovala statisíce korun. A vyplatilo se. Výhody prociťují nejen zákazníci provozovatele největší pobočkové sítě v Česku, ale výrazně se zlepšilo i zázemí pro zaměstnance. A jak známo, spokojený zaměstnanec rovná se spokojený klient. 

Na pobočce Sedlčany, která je na svém místě od 70. let minulého století, se změnilo mnoho. Za tu dobu prošla několika úpravami. Ta poslední přinesla vybudování nové venkovní rampy pro bezbariérový přístup veřejnosti a výměnu oken v celém objektu. Pošta denně odbaví v průměru téměř 300 zákazníků. Jejich průměrná čekací doba je pod 4 minuty, čas samotného vyřízení poštovních i dalších služeb se pohybuje kolem 3 minut. Samostatnou kapitolou je pak Balíkovna. Přepážka na expresní výdej balíků. Průměrná doba od zadání kódu po předání balíku je pod 3 minuty. Mezi nejčastější služby, které zákazníci vyžadují, patří výdej balíků, poslání a vyzvednutí dopisů a platby přes poštovní poukázky. 

Možná občas nadávám na Poštu, ale podívejme se na naši pobočku. Je lepší, než si myslíme.


Témata:

Nepřehlédněte