Praha současně bude pokračovat v územním řízení pro povolení stavby. Rozhodli o tom v pondělí radní. Proti stavbě protestuje řada místních obyvatel a spolků.
Mezi navržené změny patří úprava napojení radiály na okruh na Zlíchově, spojení Jinonického a Butovického tunelu, zakrytí radiály v lokalitě Botanika nebo úprava mimoúrovňových křižovatek.
Hlavní město před časem představilo úpravy plánované části městského okruhu zvané Vlasta navazující na Pelc-Tyrolce na tunel Blanka. „To samé se pokusíme udělat u Radlické radiály,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). „Věřím, že tento postup nezpomalí proces přípravy, ale že ho může naopak ještě zrychlit,“ řekl dále.
Investiční odbor magistrátu nyní podle náměstka dostane rok a půl na to, aby jednotlivé návrhy prověřil prostřednictvím studií, které budou zahrnovat odhad nákladů. Zároveň bude pokračovat územní řízení, které začalo v lednu loňského roku a kvůli velkému množství připomínek a námitek stále neskončilo. V současnosti je přerušeno z důvodu prověření námitek systémové podjatosti. Případné úpravy projektu se uskuteční formou dodatečných změn po vydání územního rozhodnutí.
Minulé vedení magistrátu si u ČVUT objednalo studii, hodnotící dopady stavby radiály na dopravu. Problematické bude podle ní například napojení plánované silnice na městský okruh a Barrandovský most. To je je jedním z podnětů, které na základě doporučení pracovní skupiny magistrát prověří.
Dalšími jsou změny mimoúrovňových křižovatek Jinonice, Butovice a Řeporyjská s cílem ochránit okolní rezidentní čtvrti před zvýšeným průjezdem aut. Město nechalo zpracovat technickou studii spojení dvou z plánovaných tunelů v Jinonicích a Butovicích, pracovní skupina s tímto řešením souhlasila. Dále nechá magistrát zpracovat urbanistickou studii, která prověří možnost zakrýt silnici v sídlišti Botanica. Město chce souběžně s přípravou radiály připravit opatření, která sníží dopravu v oblasti Radlické, Plzeňské a Vrchlického a v obytných čtvrtích Jinonic, Malvazinek a Košíř.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se projekt drží limitů pro danou oblast.
ČTK