Praha trpí nedostatkem provozuschopných tramvají

30.9.2019
Ondřej Matěj Hrubeš

Nedostatek provozuschopných tramvají se projevil hned první školní den po letních prázdninách. Na linku 7 tehdy vyjely tři soupravy T3SUCS, které běžně jezdí jen na retrolince 23. Tehdy se dopravní podnik vyjádřil, že šlo o mimořádnou situaci, která se nebude dále opakovat.

Jenže uplynulo několik dní a nedostatek provozních vozů se nepodařilo vyřešit. Proto dopravní podnik sáhl pro dříve vyřazené vozy T6A5 z devadesátých let. Ty podnik v minulosti vyhodnotil jako nepotřebné k vyřazení. Proto vozy T6A5 v posledních letech postupně vyřazuje z provozu. Tramvaje jsou následně prodávány například na Ukrajinu, či do Brna. Část vozů je trvale odstavena na ploše vedle ústředních dílen, kde zarůstají “kopřivami”. V provozu zůstává poslední dvacítka vozů z původních 150 kusů.

DPP nakoupil v Maďarsku vyřazené tramvaje. Jejich modernizace se vleče roky

Ve čtvrtek 26. září vyjela na linku 16 souprava dříve vyřazených vozů T6A5. Tramvaje jezdily bez platebních terminálů, ač v dubnu 2019 se podnik chlubil, že cestující si může koupit jízdenku pomocí platební karty v každé tramvaji. Podle vyjádření dopravního podniku pochybili pracovníci vozovny Žižkov.

“Omlouváme se, ale došlo k pochybení údržby v depu Žižkov při přípravě tramvají na další den do provozu. Tato souprava byla po technické stránce způsobilá, ale v rámci údržby bylo opomenuto osadit vozidlo terminálem pro bezkontaktní platby,” sdělila pro MHD86.cz Aneta Řehková, tisková mluvčí DPP.

Potvrdila se také skutečnost, že cestující nebyli před nástupem do vozidel informování o chybějících platebních terminálech pro nákup jízdenky.“Cestující jsme neinformovali, po zjištění nedostatku jsme se zaměřili na jeho okamžitou nápravu. Vlak byl v provozu pouze část plánovaného výkonu linky 16, pořadí 816. V současné době je již osazen terminálem pro bezkontaktní platby,” dodala Řehková. Ve čtvrtek odpoledne už souprava do provozu už nevyjela.

Mezi Brusnicí a letohrádkem nepojedou jednosměrně tramvaje

“Vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje vydal na základě tohoto případu nařízení, podle kterého nesmí být do provozu vypravena jakákoliv tramvaj bez funkčního terminálu pro bezkontaktní platby jízdného,” sdělila Aneta Řehková (DPP).

Problém s nedostatek tramvají pokračuje i v pondělí. Na linku 26 vypravil ráno dopravní podnik mimořádně sólo vůz s poloviční kapacitou. Později byl vůz stažen do vozovny a nahrazen kapacitně odpovídající tramvají. Sólo vozy jsou totiž běžně provozované lince jen na linkách 2, 13 a 21.

O tom, jak dopravní podnik promarnil šanci se záložními retrotramvajemi řady T3 jsme mluvili v 37. díle Dopravního podcastu.



Nepřehlédněte