Praha zavede 6 zbytečných spojů metra bez navazujících přípojů

29.11.2020
Ondřej Matěj Hrubeš

Jenže se nedá mluvit o nějakém posílení, protože na tyto spoje nebude navazovat tramvajová ani autobusová doprava. Jedná se tak jen o líbivé PR bez znalosti dopravního systému.

Zásadní problém, že nově poslední metro nebude navazovat na přípoje denní povrchové dopravy, přiznává tučně ROPID i ve své tiskové zprávě. Není ovšem jasné, proč bude od 30. listopadu těchto šest spojů zavedeno, když denní provoz tramvají a autobusů se neprodlužuje.

Buď měla Praha prodloužit denní provoz metra, tramvají i autobusů (do 22:15, či do 23:00) anebo nechat stávající provoz do 22. hodiny. Ale zmíněných šest spojů metra navíc nic nepřinese. K čemu bude cestujícím spoj metra ve 22:15, když při výstupu z metra nepůjde pokračovat dál denními linkami. Dobré je totiž připomenout, že noční linky se úmyslně terminálům u stanic metra vyhýbají, protože jezdí běžně v době, kdy metro nejezdí. Příkladem může být cestující, který přijede posledním metrem třeba na Letňany (stanice v polích mimo zástavbu), odkud v té době už nepojede žádná denní linka a noční linky kolem terminálu projíždí bez zastavení.

Nové autobusy pro pražskou MHD vzbuzují první otázky

V minulosti, když byl třeba na Štědrý den zaveden provoz nočních linek od 18 hodin a metro jezdilo do půlnoci, byly noční linky speciálně trasově upraveny, aby zajížděly ke stanicím metra. To se tentokrát neděje.

Zároveň asi poprvé v 46. leté historii pražského metra se ruší základní pravidlo, že poslední metro navazuje na poslední spoje denních tramvají a autobusů.

Velmi by mě proto zajímalo, kdo vymyslel zmíněných šest spojů navíc, které nikomu nepomohou a pouze prodraží denní náklady na provozování MHD v době, kdy se mluví o nedostatku financí.

Buď na ROPIDu sedí lidé, kteří nerozumí pražské dopravě a nebo si vedení Prahy, pocházející z venkova, snaží nahnat PR body v médiích hloupými opatřeními s vidinou, že nikdo na tento nesmysl neukáže.

Kromě večerní změny budou linky metra posíleny od pondělí 30. listopadu přes den. Intervaly se ve špičkách zkrátí na všech linkách metra. Na lince A o 30 – 45 sekund (na 180 – 210 s), na lince B o 20 – 30 sekund (na 160 – 180 s) a na lince C o 10 – 20 sekund (na 130 – 155 s).

Vyplatí se kupovat roční „tramvajenku“ na rok 2021?



Nepřehlédněte