Prahu 3 čekají v následujících letech významné dopravní investice, mezi které patří rekonstrukce Seifertovy ulice, stavba tramvajové trati přes areál Nákladového nádraží Žižkov (NNŽ) a kompletní rekonstrukce stanice metra A Flora. Médiím to řekl místostarosta třetí městské části Ondřej Rut (Zelení), podle kterého bude zásadní koordinace staveb, aby co nejméně zkomplikovaly dopravu. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) k tomu uvedl, že se magistrát bude snažit stavby sladit.
Všechny investice jsou nyní v přípravě, v případě rekonstrukce Flory a stavby tramvaje přes NNŽ by mohly začít příští rok, u rekonstrukce Seifertovy je pak podle Hřiba pravděpodobnější až rok 2026. V případě trati přes nákladové nádraží sice město plánuje využít bývalé železniční koleje, dopravní komplikace však přinesou nutné práce na napojení na stávající tramvajovou trať.
Problém pro dopravu v Praze 3 může podle Ruta vzniknout zejména v případě souběhu uzavření metra Flora, kde bude dopravní podnik dělat podobnou rekonstrukci, jakou nedávno dokončil na stanici Jiřího z Poděbrad, a výluky tramvají v opravované Seifertově ulici. O načasování akcí chce místostarosta jednat s Hřibem. Zároveň by podle něj město mělo s ohledem na množství projektů využít všechny stavební sezony včetně té v příštím roce.
Hřib řekl, že zásadní je získat pro akce povolení a zařadit je do rozpočtu města a následně se bude řešit jejich posloupnost. „Všechno bude koordinované, ale nenamlouvejme si, že rekonstrukce Seifertovy bude bez dopadu dopravy na Žižkově, to z principu věci možné není. Není možné opravovat ulice bez uzavírek a u Seifertovy to vzhledem k tomu, že jde o jednu z hlavních komunikací na Žižkově, prostě bude vidět. Ale ta oprava je prostě nezbytná,“ uvedl.
Dodal, že pro lepší koordinaci dopravních staveb a rekonstrukcí nyní magistrát připravuje digitální mapu stavebních prací s vlivem na dopravní situaci ve městě. „Ta by měla být hotová tento rok, takže to už budeme určitě využívat při plánování uzavírek na tyto stavby,“ řekl.
Na Žižkově tento týden skončila poslední část několikaleté rekonstrukce Hartigovy, dříve Koněvovy ulice. Vedení Prahy 3 v minulém volebním období kritizovalo magistrát za nedostatečnou koordinaci dopravních staveb, kvůli jejichž souběhu se podle něj v Praze 3 tvořily kolony.
Zdroj: ČTK