Před zahájením prací nechalo ŘSD na dálnici udělat diagnostický průzkum. Místy se totiž začaly objevovat trhliny. Diagnostika ukázala, že poškození spodních konstrukčních vrstev je zanedbatelné a opravit je nutné pouze svrchní čtyřcentimetrovou vrstvu. Horní obrusná vrstva má životnost mezi deseti až 15 lety. Práce začaly v dubnu.
Stavba zahrnovala i pročištění odvodnění dálnice, opravu mostu a odstranění bezpečnostních rizik. Stavební firma změnila šířku jednotlivých jízdních pruhů podle nových nařízení, kdy se rozšířila zpevněná krajnice, což umožní bezpečnější odstavení vozidla u svodidel.
Zhotovitelem opravy za 120 milionů korun bez DPH byla společnost Silnice Group a. s.
Dálnice z Karlových Varů směrem na Cheb a dál do Německa je velmi frekventovaná. Denně tudy projede okolo 22.000 aut, z toho 3500 jsou těžká nákladní vozidla. Úsek dálnice mezi Chebem a Karlovými Vary měří zhruba 40 kilometrů.
Zdroj: ČTK