O práci pojišťováka, tedy pojišťovacího poradce, koluje řada mýtů. Jaká je tato práce ve skutečnosti?
Ať už člověk vykonává jakoukoliv práci, musí mu dávat smysl, a to především, když pracuje v pojišťovně. Pojišťovacího poradce nemůže dělat každý. Je to zodpovědná práce, která s sebou nese důraz na správné proškolení a neustálé sebevzdělávání. Pojištění nechrání klienta před tím, aby mu nevznikla škoda, ale když už se stane nahodilá událost, tak mu přinese klid na duši. Může si říct, že udělal maximum pro to, aby ochránil sebe, svoje blízké i majetek, na který si mnohdy tvrdě vydělal. Proto vnímáme práci pojišťovacího poradce jako jednu z nepostradatelných profesí.
Které aspekty práce pojišťovacího poradce jsou nejlákavější?
Kromě nezastropované výše výdělku může být zajímavým aspektem této práce časová flexibilita. Pojišťovací poradce je do určité míry pánem svého času. Díky notebooku a kalkulačnímu programu může pracovat, odkud se mu zlíbí. Stačí pouze připojení k internetu. Dnešní globální svět, ve kterém žijeme, je zrychlený. Proto jsou kladeny nároky na to být efektivnější a správně rozdělit svůj čas mezi pracovní a osobní život.
Co by mohlo přivést mladé lidi do pojišťovnictví?
Dnešní mladí lidé jsou zvyklí věnovat moderním technologiím, jako je telefon nebo počítač, daleko více času než starší generace. Téměř vše si dnes zařídíme tzv. online. A přesně v tomhle ohledu je Kooperativa vnímána jako leader na trhu. Nejen v produktech, které nabízí, ale zároveň i v oblasti technologických trendů. Jako příklad můžeme uvést prodej na dálku, schůzku prostřednictvím videohovorů, využívání platebního terminálu mPOS a mnohé další.
Velmi málo lákavá je ovšem představa shánění klientů dům od domu či volání na neznámá čísla…
To se dnes ještě děje? V době, kdy jsme „masírováni“ informacemi, které na nás každý den chrlí média, internet, call centra a další, by tyto formy shánění klientů pravděpodobně neuspěly. Všichni jsme přehlceni telefonními hovory s cílem prodat nám něco, co vlastně vůbec nepotřebujeme. Aktivnímu, spolehlivému a šikovnému nováčkovi Kooperativa do začátku s kontakty ráda pomůže a rozhodně po něm nebude chtít, aby chodil dům od domu a narušoval soukromí lidí. Odměnou za kvalitní péči a servis je spokojený klient, který bude svého pojišťovacího poradce rád doporučovat známým. V potaz také musíme brát generační obměnu, kdy si naši zkušení poradci rádi odpočinou a svojí práci předají někomu mladšímu.
Co od pojišťovacího poradce vyžaduje příslušná legislativa?
V pojišťovnictví mohou pracovat lidé s úspěšně vykonanou maturitní zkouškou. Mimo jiné musí složit zkoušky odborné způsobilosti a každoročně plnit následné vzdělávání. Bez toho by nemohli pojišťovat, a proto je třeba zopakovat, že práce pojišťovacího poradce není pro každého a je to o neustálé práci na sobě samém. Odměnou jsou kromě finanční stránky spokojení klienti, kterým poradci často vytrhnou trn z paty při nepříjemných životních situacích. Dlouholetou péčí o klienta a jeho rodinu můžou mnohdy navázat i hlubší než jen pracovní vztah a, položme si ruku na srdce, dobrých přátel není nikdy dost.
Zajímá tě víc? Pošli životopis na [email protected]