• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Silničáři v plné polní. Do Česka se vrací sníh

    Silničáři v Libereckém kraji jsou na případné sněžení připraveni. Technika je v pohotovosti.

    Větší obavy než ze sněhu mají silničáři o motoristy, kteří už v minulých týdnech vyměnili zimní pneumatiky za letní a při teplotách kolem nuly a na sněhu mohou mít problémy, řekl Petr Správka, předseda představenstva společnosti Silnice LK, která zajišťuje údržbu 2063 kilometrů krajských silnic druhých a třetích tříd a také část hlavních tahů.

    „Sněžení zatím čekáme jen v těch nejhornějších partiích,“ doplnil Správka. Problémy tak mohou mít řidiči hlavně v Jizerských horách, Krkonoších, ale také třeba na Ještědu. Velkou část techniky už podle Správky vzhledem k oteplení v minulých týdnech firma přestavěla na letní údržbu, v zimním „ustrojení“ zůstala jen malá část aut, teď k nim vzhledem k předpovědi přidali další. „Nikdo ale nemůže čekat, že bychom na silnice vyjeli s 60 auty,“ dodal ředitel Silnic LK.

    Meteorologové zaznamenávali od začátku dubna opakovaně po celé zemi vysoké teplotní rekordy. V neděli 7. dubna byl první letošní tropický den, kdy teploty dosáhly alespoň 30 stupňů Celsia. Denní maxima se blížila ke 30 stupňům Celsia i v dalších dnech první poloviny dubna. Teď podle Českého hydrometeorologického ústavu proudí do Česka studený vzduch od severu, v noci na pátek tak mohou v Libereckém kraji klesnout teploty k minus třem stupňům. Mrznout má i v noci na neděli a na pondělí. Na horách může napadnout až 40 centimetrů sněhu.

    „Zatím většinou prší,“ řekl Správka. Místy se sice ráno objevil sněhový poprašek, na silnicích ale ležet nezůstal. Vzhledem k nízkým teplotám, které se v pátek zatím většinou v kraji nedostaly nad sedm stupňů, by ale podle něj motoristé měli být opatrní, hlavně ti, kteří už mají na autech letní pneumatiky. Podle ÚAMK funguje letní pneumatika jen zhruba do sedmi stupňů Celsia, při nižších teplotách má auto s letními pneumatikami až dvakrát delší brzdnou dráhu než se zimními a horší ovladatelnost při manévrech. Zimní pneumatiky také lépe odvádějí vodu při dešti.

    Zdroj: ČTK



    Nepřehlédněte