Deset stanic i ulehčení jihu metropole. Trasa metra D má svůj vlastní web

Pražské metro přepraví denně přes jeden a půl milionu cestujících a v současnosti je tvoří tři linky. Za jak dlouho to ale bude jinak? Jak je na tom výstavba trasy D? Na všechny tyto otázky by měl odpovědět nový web.

Modrá linka D pražského metra propojí Písnici s Náměstím Míru a celkově by měla odlehčit dopravě na jihu metropole. Otevřena by měla být podle vyjádření dopravního podniku v letech 2028 až 2029. Dopravní podnik už před časem zprovoznil speciální webové stránky čistě o této trase a tím poskytl další informace. Čím bude nová trasa specifická? Měly by na ní jezdit automatické vozy metra nové generace, které nebudou mít strojvedoucího. K zabezpečení by měly přispět ty nejmodernější technologie.

Na trase vyroste i kromě stanice Náměstí Míru i devět dalších: Náměstí Bratří Synků, Pankrác, která bude přestupní na trasu C, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice.

Bratislava mohla mít metro, výstavbu zhatil pád socialismu

Metro D nebyl jediný záměr

Příliš se dnes ale nemluví o dalších záměrech, pocházejících z 80. let 20. století, které měly doprovázet výstavbu trasy D. Už v prvních plánech na vybudování pražského metra se objevovaly tři až čtyři linky. Ovšem, s okružní linkou E se tehdy nepočítalo. Změna přišla právě v 80. letech, kdy byl návrh okružní linky E zapracován do některých projektů. Pražské metro je sovětského typu a v Moskvě taková linka existuje, možná právě po tomto vzoru se o ní začalo uvažovat i pro Prahu.

Komplexní studie sítě metra, kterou zpracoval v červnu 1987 Metrostav, už tuto linku obsahuje. Měla být vedena ze stanice Chmelnice – Palmovka – Dělnická – Vltavská – Letenské náměstí – Hradčanská – Pohořelec – Moskevská – Smíchovské nádraží – Kavčí hory – Mládežnická aj. až se znovu vrátila do stanice Chmelnice. Zajímavostí je, že úsek Hradčanská – Mládežnická měl být postaven do roku 2010.

Pražské metro mělo stát už před 120 lety. Známé jsou i jeho trasy

V současnosti však tato trasa není na pořadu dne, což prozatím odmítají i politici. Pokud se snad někdo odváží odhadovat, jestli a kdy by mohla být tato trasa postavena, pohybujeme se řádově v desítkách let, přibližně kolem roku 2050.

Jistou alternativou této linky pak mělo být prodloužení severního konce linky C zpět jižním směrem přes Hloubětín a Michli na Pankrác, kde by linka překřížila sama sebe a dále by pokračovala směrem k Vltavě. Ovšem, jak víme, ani toto řešení se nekonalo.

Včera, 15:35
Je to svět, který by si právem zasloužil samostatný obor studia. Astronomie, geologie, chemie, biologie....
Včera, 13:41
Pomeranče jsou jedny z nejoblíbenějších citrusových plodů. Obsahují spoustu zdraví prospěšných látek. Jejich pravidelná konzumace...
Včera, 13:30
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Sčítání lidu 2021
Včera, 13:30
Po deseti letech bude probíhat další sčítání, které organizuje, Český statistický úřad a uskuteční se...
Včera, 12:18
Za prodej potravin dvojí kvality bude hrozit pokuta až 50 milionů korun. V novele zákona...
Včera, 11:48
Namibská poušť tvoří velkou část pobřeží jihozápadní Afriky. Slovo „Namib“ pochází z námštiny, místního jazyka,...
Včera, 10:46
Celorepubliková síť elektro prodejen Electro World se v ČR rozroste o 21 prodejen K+B Expert....
Včera, 10:20
Česká módní značka Pietro Filipi chce propustit všechny pracovníky svých 23 obchodů. Firma Pietro Filipi...
Včera, 06:00
Ačkoliv se to tak nemusí zdát, Erik Pardus alias strážmistr Zahálka z Četnických humoresek byl...
19.1.2021
Zaměstnanci těžební společnosti OKD, kteří ke konci února přejdou pod státní podnik Diamo, už absolvovali...
19.1.2021
Na konci letošního ledna skončí platnost dálničních známek na rok 2020 a s nimi skončí...
Reklama