Ty se mohou v případě úspěchu inspirovat právě Prahou. Projekt „elektrobusu s dynamickým dobíjením“ má za cíl zvýšení dojezdu autobusů, jejíž linky mají vysokou denní kilometráž. Proto bude Praha testovat kilometrovou trolej v Prosecké ulici mezi zastávkami Kundratka a Kelerka, která by měla elektrobus za jízdy dobíjet pomocí pantografu, speciálního napájecího tykadla Zároveň má trolej pomoci absolvovat například strmé kopce, náročné na spotřebu energie. Dobíjení by mělo navíc být co nejefektivnější, aby trvalo jen pár minut, jako tomu je u čerpání pohonných hmot. Dopravní podnik hlavního města se dlouhodobě snaží o zavedení elektrobusů do provozu. Jejich testování probíhá od roku 2010. Elektrobusy již fungují na linkách 163 a 213, kde letos přesáhly 100 tisíc kilometrů linkového provozu. Tyto autobusy jsou nabíjeny na stanici Želivského na speciálně vybudované troleji, díky dvoupólovému pantografovému sběrači, umístěnému na střeše vozidla. V září příštího roku je v plánu zavedení dalších elektrobusů, a to na lince 207, která se pohybuje mezi Žižkovem a centrem města. Dopravní podnik hlavního města Prahy zde umístí 14 elektrobusů, které zakoupí ve výběrovém řízení. Ty budou zatím nabíjeny z tramvajových trolejí v obratišti Ohrada. Uskladněné a nabíjené budou ve vršovických garážích.
V Praze budou opět troleje

Elektrické autobusy jsou budoucností městské hromadné dopravy. Pokud bude i nadcházející projekt dopravního podniku hlavního města Prahy úspěšný, může to znamenat radikální zlepšení ovzduší nejen pro Prahu samotnou, ale i pro ostatní města.
Témata:
Nepřehlédněte