Na vytížené trati by měl platit pásmový provoz vlaků. V pondělí představil kraj a zástupci organizací Integrovaná doprava Středočeského kraje a Ropid návrh zástupcům zhruba třech desítek obcí poblíž dotčených tratí, v dubnu ho oficiálně předloží Správě železnic. Změny by měly platit s novým jízdním řádem od poloviny prosince, řekl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).
„V úseku Praha – Český Brod nebo Praha – Lysá nad Labem budou jezdit osobní vlaky ve špičce buď jako doposud (S1, S7) nebo nově každých 15 minut (S9/S2) a budou končit v Poříčanech/ Nymburku, kde na ně budou ve špičkách navazovat v půlhodinových intervalech spěšné vlaky,“ uvedl Borecký na facebooku. Cestujícím ve vnitřních pásmech podle něj změny přinesou větší volnost ve vlacích CityElefant. „Ve vnějších pásmech pak budou jezdit moderními vlaky RegioPanter, dostanou se rychleji do Prahy, nebo opačně do Kolína a do Nymburka než osobními vlaky,“ shrnul změny Borecký. Součástí návrhu je také častější spojení mezi Prahou a Čelákovicemi. Provoz spěšných vlaků mají zajišťovat nové soupravy RegioPanter.
V březnu mohou obce podávat připomínky. „Konzultace se Správou železnic měly zatím pracovní charakter, v dubnu to předložíme jako oficiální návrh jízdních řádů stejně jako další objednatelé,“ řekl Borecký. Jízdní řád platný od 15. prosince by měl být hotový na přelomu srpna a září. Reakce obcí jsou podle Boreckého zatím pozitivní. „Největší problém, na který by to mohlo narazit, je propustnost stávajících koridorů, ale snažili jsme se to dělat tak, abychom se tam vešli, a i díky tomu, že to děláme pásmovým způsobem, fyzicky takový nárůst počtu vlaků na trati nebude,“ doplnil radní.
Navrhované změny budou stát Středočeský kraj 100 milionů korun navíc, uvedl Borecký. Podobné změny kraj zvažuje i na trati z Prahy ve směru na Benešov, Votice a Tábor. „Zde se však musíme ještě domluvit na podmínkách s Jihočeským krajem,“ uvedl Borecký na facebooku.
Zdroj: ČTK