2. listopadu 1985 vyjely poprvé vozy metra na žluté lince ze Smíchova na Florenc. Zprovoznění úseku přes centrum města zásadně ulevilo přetížené tramvajové dopravě v centru města. Zároveň se zprovozněním trasy metra B vznikl dodnes známý přestupní trojúhelník mezi všemi linkami pražského metra. Opomenout bychom neměli ani vznik pěší zóny v ulicích Na Příkopě, 28. října a v dolní části Václavského náměstí.
Před 40 lety 7. listopadu 1980 byl zahájen provoz na druhém úseku trasy metra C. Na úsek Florenc – Kačerov (zprovozněný v roce 1974) navázalo prodloužení z Kačerova na Háje. Jižní Město získalo kvalitní a rychlé spojení do centra města. Do té doby bylo největší pražské sídliště odkázáno pouze na několik autobusových linek. Stanice na novém úseku nesly v letech 1980 až 1990 jiné názvy, než známe dnes. Dnešní stanice Roztyly se dříve jmenovala Primátora Vacka, Chodov byl Budovatelů, Opatov Družby a konečná stanice Háje se jmenovala Kosmonautů.
Před 30 lety 22. listopadu 1990 bylo prodlouženo metro B o druhý provozní úsek Florenc – Českomoravská. Tím došlo k obsloužení celého Karlína a dolní Libně metrem a zároveň se metro přiblížilo k závodům ČKD v Libni a ve Vysočanech, kam v minulosti cestovali za prací denně tisíce lidí.