Ostrovská radnice si nechala zpracovat Generel dopravy, který odpověděl na mnoho otázek. Podle starosty města Jana Bureše (ODS) například generel ukázal, že zhruba pět procent automobilů parkuje v Ostrově na nelegálních místech a mezi obyvateli je minimální zájem o elektromobilitu.
„Generel dopravy je dokumentem, který po odborné stránce řeší dopravu v našem městě a odpovídá na otázky vytíženosti křižovatek, problematiky parkování, možnosti propojování jednotlivých částí města a podobně. Nám mimo jiné odpověděl na zásadní otázku, která se týkala jediné světelné křižovatky ve městě,“ vysvětluje starosta Ostrova.
Ta je z pohledu dopravy nejvytíženější a měla by být podle dokumentu přestavěna na křižovatku okružní se čtyřmi paprsky. Generel řešil i pěti paprskovou variantu, která se ale ukázala jako ekonomicky a dopravně nevýhodná. Radnice proto nechá zpracovat studii křižovatky a začne přemýšlet o její realizaci. Podle místostarosta Marka Poledníčka (KDU-ČSL) by ale přestavba křižovatky mohla začít nejdříve v roce 2024.
„Musíme udělat studii, pak projekt, zajistit financování a to nejde udělat ze dne na den. Jisté ale je, že by stavební úpravy musely probíhat za provozu, který by byl částečně omezen,“ doplnil místostarosta.
Vedle nejzatíženější křižovatky řešil generel i parkování ve městě, kde dokument mluví o relativním dostatku parkovacích míst v Ostrově. Přesto bylo zjištěno, že zhruba pět procent automobilů parkuje na nelegálních místech.
„Další otázkou byl dopravní terminál. Generel nám ukázal, že má jeho přítomnost ve městě smysl a je správně umístěn na náměstí. Jen je třeba ho upravit a zmodernizovat,“ dodal Jan Bureš s tím, že obyvatelé Ostrova nemají v úmyslu si v blízké budoucnosti nakupovat elektromobily a zájem není ani o předplacené parkovací karty.
Zdroj: vz