Karlovarské letiště skončilo vloni ve ztrátě, červená čísla se čekají i letos

30.6.2022
Roman Kořinek

Letiště Karlovy Vary skončilo loni ve ztrátě 17,8 milionu korun, podobně jako o rok dříve. Výsledek je téměř o šest milionů lepší než majitel letiště, Karlovarský kraj, očekával. Přispělo k tomu především čerpání vládních covidových programů. Loni nemělo mezinárodní letiště žádnou pravidelnou linku, létaly tam pouze komerční lety. Ztrátové hospodaření se navzdory prvním pravidelným letům po více než dvou letech očekává i letos, řekl krajský zastupitel pro dopravu Jan Bureš (ODS).

„Ztráta není tak vysoká především proto, že se dařilo úspěšně čerpat dotační tituly, které byly v covidovém období. A už od sklonku loňského roku na letišti přistávají letadla, která se tam opravují. Jsou to airbusy pro lotyšské aerolinie, díky tomu letiště zaznamenalo další výnosy,“ uvedl Bureš.

Letiště dostalo loni na dotacích přibližně pět milionů korun. Dalších 14 milionů přispěl Karlovarský kraj. Letošní finanční plán počítá se ztrátou 26,5 milionu korun. Letiště chystá úsporná opatření v důsledku zdražování energií. V plánu je umístit na objekty fotovoltaické panely.

Na karlovarském letišti se před nedávnem po více než dvou letech obnovila pravidelná linka. Kvůli protikoronavirovým opatřením přišlo na začátku roku 2020 o jediný pravidelný spoj mezi Karlovými Vary a Moskvou, létaly zde pouze komerční lety a letecká škola. Z Karlových Varů začaly od poloviny června létat přímé chartery do turecké Antalye. Od příštího roku přibydou lety na řecký ostrov Kréta. Záměrem kraje je obnovit také spoj do izraelského Tel Avivu.

Vedení kraje pokračuje v projektu rozšíření vzletové dráhy, který má zvýšit potenciál mezinárodního letiště. V blízké době chce vedení kraje vyhlásit výběrové řízení na projektanta, v příštím roce chce získat stavební povolení. Náklady se odhadují na 1,2 miliardy korun, žádat bude i o dotace.

Zdroj: čtk

 



Nepřehlédněte