Karlovarský dopravní podnik by mohl zajišťovat obslužnost v celém kraji

9.8.2022
Roman Kořinek

Ředitel Dopravního podniku Karlovy Vary (DPKV) Lukáš Siřínek dnes podepsal memorandum o vzájemné spolupráci s primátorkou Karlových Varů Andreou Pfeffer Ferklovou (ANO) a hejtmanem Karlovarského kraje Petrem Kulhánkem (STAN). Memorandum se týká budoucího zajištění dopravní obslužnosti na území Karlovarského kraje, kde by se DPKV mohl stát hlavním dodavatelem těchto služeb.

„V podstatě existují tři možné varianty budoucí spolupráce. První z nich je, že jako DPKV budeme zajišťovat kompletní dopravní obslužnost na celém území Karlovarského kraje, druhou je varianta vzniku společného krajského a městského dopravního podniku a třetí je zachování rozsahu služeb poskytovaných ze strany DPKV ve stávajícím režimu,“ vysvětlil Lukáš Siřínek.

Podle jeho dalších slov je dnes podepsané Memorandum výsledkem zhruba roční práce několika pracovních skupin, které na úrovni DPKV, města i kraje připravovaly různé varianty spolupráce.

„Jsme stále na začátku. Memorandum má vyjádřit ochotu všech tří stran spolupracovat a hledat řešení. DPKV je kvalitní a hlavně moderní firma s moderním a pravidelně obměňovaným vozovým parkem a dalšími službami, které mohou být přínosem pro celý region,“ sdělila Andrea Pfeffer Ferklová.

Podle hejtmana Petra Kulhánka je velmi reálné, že se kraj vydá cestou využití šestisetmilionové dotace na nákup ekologických autobusů na CNG. „DPKV má dlouhodobý kontrakt na dodávku stlačeného plynu a dodavatel tyto dodávky potvrdil. Proto se nám nyní jeví jako  nejekonomičtější varianta nákup autobusů na CNG s využitím zmíněné dotace,“ vysvětlil Petr Kulhánek.

Podle neuvolněného radního pro dopravu Jana Bureše (ODS) je ale kraj v určitém časovém presu a musí nejpozději do poloviny září vyhodnotit nabídky na dodávku 170 nových autobusů na CNG a podepsat s dodavatelem smlouvu. „Autobusy se vyrábějí zhruba patnáct měsíců a my musíme stihnout dotaci vyčerpat do konce roku 2023. To znamená, že ale předtím musíme autobusy fyzicky převzít,“ doplnil Jan Bureš, který dále sdělil: „Z mého pohledu a z výše popsaných variant spolupráce se zdá nejméně pravděpodobný vznik společného dopravního podniku. Reálnější je pronajmout nové autobusy DPKV a nechat je zajišťovat dopravní obslužnost na území celého kraje s tím, že si na některé linky budou moci najmout menší dopravce.“

Zajištění dopravní obslužnosti na celém území Karlovarského kraje by DPKV podle ředitele Lukáše Siřínka zvládl. „Musíme samozřejmě dostat nějaký časový prostor se na to připravit, ale myslím si, že bychom to zvládli. Znamenalo by to pro nás zajistit dalších zhruba dvě stě třicet zaměstnanců, nyní jich máme dvě stě čtyřicet. Navíc v této variantě počítáme i s využitím malých regionálních firem a dopravců,“ dodal Lukáš Siřínek.

Zdroj: vz


Témata:

Nepřehlédněte