Správa železnic v pondělí odstartovala rozsáhlou rekonstrukci nádražní budovy v Klatovech, která potrvá dva roky a spolkne 337 milionů korun. Cílem je modernizace památkově chráněného objektu z 50. let minulého století, který je považován za ukázku tzv. bruselského stylu.
Ministr dopravy Martin Kupka zdůraznil význam klatovského nádraží pro regionální dopravu i turistický ruch. Stavební práce se dotknou jak odbavovací haly, tak obou křídel budovy. Vzniknou nové komerční prostory a díky výtahům bude zajištěn bezbariérový přístup na všechna nástupiště.
Náměstek generálního ředitele Správy železnic Mojmír Nejezchleb ujistil, že původní architektonický ráz budovy zůstane zachován. Rekonstrukce se zaměří na obnovu sítí, přípravu komerčních jednotek a modernizaci provozních prostor včetně ordinací v prvním patře.
Na přestavbu nádraží naváže elektrifikace trati do Železné Rudy, která má být dokončena do roku 2029. Celkové náklady na tuto investici přesáhnou miliardu korun.
Souběžně s rekonstrukcí nádraží připravuje Plzeňský kraj výstavbu přestupního terminálu v prostoru před stanicí. Projekt za 167 milionů korun počítá s krytými nástupišti, rozšířením parkoviště a úpravou okolí. Stavební práce mají začít v lednu příštího roku a potrvají 12 měsíců.
Klatovský starosta Rudolf Salvetr informoval o plánech města na úpravu příjezdových komunikací, chodníků a cyklostezky v okolí nádraží. Tyto investice si vyžádají další desítky milionů korun.
Přestože modernizace přinese cestujícím dočasné komplikace, výsledkem bude moderní dopravní uzel odpovídající potřebám 21. století. Klatovské nádraží tak znovu získá status významného společenského centra, jaký mělo v minulém století.
Zdroj: ČTK