Most představil novou vizuální identitu. Po 22 letech mizí logo s děkanským kostelem a styl staví na vlastním písmu a hesle Máme toho dost!. Cílem je oslovit obyvatele a prezentovat Most jako moderní a atraktivní město. Novinářům to v pátek řekl primátor Jan Paparega (ProMOST). Identitu zpracovalo grafické studio Lemon design. Náklady činily 500 tisíc korun.
Nynější logotyp byl podle vedení města zastaralý a konzervativní. „Chtěli jsme něco moderního, co by odpovídalo trendům doby a tomu, že Most je moderním městem,“ uvedl primátor. Unikátní písmo vyvinuli grafici přímo pro město. Podle Štěpána Holiče ze studia Lemon design v sobě písmo nese ducha brutalismu i příjemně oblých tvarů. „Doširoka rozkročené litery pak dodávají písmu jedinečný charakter,“ uvedl.
Písmo se postupně objeví na všech propagačních materiálech města, využívat ho mají příspěvkové organizace. „Chceme oslovit především mladé lidi, kteří by se mohli ztotožnit s vizuální identitou a unikátním písmem,“ uvedl primátor. Nový vizuální styl bude na hrncích na vánočních trzích. Pro město typickou modrou barvu doplňuje zelená, která má zdůraznit zeleň obklopující sídla.
Město oslovilo studio Lemon design přímo, nepořádalo žádnou soutěž. „Měli jsme štěstí, že jsem hned na začátku našli s autory společnou řeč. Výhodou bylo, že jeden ze zpracovatelů má vztah k městu, nemuseli jsme tak sahat k soutěži,“ uvedl Paparega. Mostečan Lukáš Matouš vymýšlel hesla a slogany, které lze se slovem „dost“ využít.
Součástí vizuálního stylu je systém grafických pruhů, které se umí přizpůsobit konkrétnímu médiu. Pruhy znázorňují stylizované horizonty místní krajiny, jako jsou panelové domy, lesy, kopce, jezera. „Šlo nám o to navázat na to, co je pro Most charakteristické, což třeba paneláky jsou také,“ uvedl Holič.
Zdroj: ČTK