• Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • nezarazene
  • Mezi Teplicemi a Krupkou se cestující musí připravit na výluku

    10.7.2022
    Redakce

    Pokračování oprav na trati mezi Teplicemi a Krupkou omezí dopravu. Místo osobních vlaků pojedou mezi Ústím nad Labem a Teplicemi měsíc autobusy. Veškeré práce skončí na podzim příštího roku. Náklady na stavbu jsou zhruba 1,67 miliardy korun, řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

    O výluce na trati informovala Jana Hinterholzingerová z ředitelství Českých drah. Správa železnic uzavře nepřetržitě od pondělního rána do večera 8. srpna jednu z traťových kolejí v úseku Krupka – Teplice. Z tohoto důvodu nahradí ČD osobní vlaky linky U3 po dobu výluky v pracovní dny autobusy. Rychlík, spěšné vlaky a ostatní osobní vlaky pojedou bez omezení. „Vlivem výluky může u těchto vlaků dojít ke zpoždění,“ uvedla Hinterholzingerová.

    Ve stanici Krupka-Bohosudov má Správa železnic v plánu opravu kolejiště a zřízení nové zastávky v blízkosti železničního přejezdu, kde budou dvě vnější nástupiště. Současná stanice Krupka-Bohosudov se vrátí ke svému historickému názvu Bohosudov. Práce zahrnují opravu výpravní budovy. „Rekonstrukce musí splnit potřeby osobní i nákladní dopravy, tedy především bezpečný a bezbariérový nástup a výstup cestujících a možnost obsluhy vleček zaústěných do stanice,“ uvedl Gavenda.

    Součástí stavby je celková rekonstrukce trati v délce zhruba šest kilometrů z Chabařovic až k přemostění Riegrovy ulice v Teplicích, která mimo jiné přinese zvýšení rychlosti až na 135 kilometrů v hodině. V plánu je výměna železničních přejezdů, náhrada jednoho přejezdu podjezdem, zrekonstruují se propustky a mosty.

    V úseku Chabařovice – Bohosudov vloni skončila oprava části kolejí, úsek bude dokončen v příštím roce. Rekonstrukce kolejí mezi Bohosudovem a Teplicemi začala v dubnu a potrvá do listopadu. Do 8. srpna je vyloučena 2. traťová kolej, poté se výluka přesune do 1. koleje.

    Součástí prací bude podle Gavendy instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií, výstavba nových nástupišť přístupných pomocí bezbariérových chodníků, chybět nebudou ani nové přístřešky. Na základě zpracované hlukové studie se přímo ve stanici Bohosudov realizují protihluková opatření a dále v traťovém úseku do Teplic se vybudují protihlukové stěny. „Bezpečnosti nejen cestujících bude sloužit nový kamerový systém. Instalován bude i nový hlasový a vizuální informační systém, a to včetně zastávky Proboštov,“ uvedl Gavenda.

    Stavbu Správa železnic financuje z evropských dotací v rámci operačního programu doprava.

    zdroj: čtk


    Témata:

    Nepřehlédněte