Na dálnici D4 začnou stavební práce. Na trase dlouhé přes třicet kilometrů vyroste 39 mostů

13.10.2021
Jiří Bydžovský

Stavební práce na nově budovaném úseku dálnice D4 začnou naplno na podzim. V trase z Hájů do Mirotic počítají stavbaři s 39 mosty, většina z nich bude nových. Vznikne i estakáda u obce Nerestce na Písecku, kde je památkově chráněný most z dob napoleonských válek. Stavbaři plánují i několik mostů pro pohyb divoké zvěře.

„Nový úsek D4 buduje konsorcium DIVia. . Po dostavbě bude konsorcium dálnici a navazující části silnice I/20 provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč. Jde o první stavbu dálnice formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvanou PPP v České republice“ uvedla ve zprávě mediální manažerka firmy Via Salis Daniela Pedret.

Od zahájení stavby uplynuly čtyři měsíce. Trasa dlouhá 32 kilometrů je rozdělená do devíti úseků mezi Příbramí a Pískem. Na všech se teď dělají archeologické, geologické či ekologické průzkumy a hluková měření. Dělníci odstranili zbytky lesní zeleně v trase, z hůř přístupných míst se pařezy odtahaly s pomocí koní. Hotová je většina dočasných bariér na ochranu obojživelníků.

„Na trase D4 vznikne řada technicky zajímavých staveb. Patří mezi ně třeba dlouhé mosty přes údolí. U obce Nerestce vybuduje firma 374 metrů dlouhou estakádu. Mezi místní pamětihodnosti patří most přes řeku Skalici, postavený za napoleonských válek. Jde o technickou památku v empírovém slohu. Most široký šest metrů se využívá dodnes, dopravě slouží i nedaleký betonový obloukový most, po němž vede silnice I/4“ dodala Pedret.

Dostavba 32 kilometrů dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem začala v červnu. Všechny úseky se staví najednou. Náklady budou vyšší než 16 miliard korun. V provozu má být celá D4 v prosinci 2024.

Zdroj:vz/čtk



Nepřehlédněte