Do Koterovské ulice, jedné z hlavních plzeňských tepen ze Slovan do centra, se v pondělí po osmi měsících vrátila auta do 3,5 tuny. Jde o úsek od kruhového objezdu Částkova po křižovatku s Plzeneckou ulicí. Spodní část Koterovské se ještě dodělává, kompletní dokončení včetně návratu tramvají bude 2. prosince, řekla mluvčí magistrátu Hana Josefová. V pondělí byl také plně obnoven provoz tramvají a aut přes centrální náměstí Republiky a Zbrojnickou ulici.
Oprava tramvajové trati v Koterovské ulici, kde jezdí linka číslo 2 ze Skvrňan na Světovar, přijde letos na 240 milionů Kč s DPH. Úsek od náměstí Generála Píky ke Sladkovského ulici je uzavřený od března, což značně ovlivnilo tramvajové linky a omezilo automobilovou dopravu. Po předloňské první etapě oprav Koterovské v úseku od konečné Světovar k okružní křižovatce u obchodního centra Galerie Slovany bude hotová další téměř kilometr dlouhá část kolem bazénu až ke křižovatce u Duhy s ulicí Sladkovského.
„V celém úseku šlo o rozsáhlou kompletní rekonstrukci nejen tramvajové trati, ale také komunikace, chodníků i inženýrských sítí, veřejného osvětlení, světelné signalizace a informačních systémů,“ řekla mluvčí.
V Plzni byl v pondělí po půlroční uzavírce plně obnoven také tramvajový i automobilový provoz přes centrálním náměstí Republiky. Město tam za 78 milionů Kč opravilo 210 metrů dlouhý pás kolejí od ulice Bedřicha Smetany přes náměstí Republiky, Zbrojnickou ulici, Šafaříkovy sady až k lokalitě U Zvonu. Téměř polovinu nákladů tvořila rekonstrukce kanalizace, vodovodu, plynu a přípojek ve Zbrojnické ulici. Nové jsou povrchy silnic, chodníků a osvětlení. Od soboty tam projíždí linka číslo 1 z Bolevce na Mikulášské náměstí a od pondělí i linka číslo 2 ze Skvrňan na Slovany.
Město musí podle náměstka primátora Aleše Tolara (STAN) investovat do všech čtyř tramvajových tratí. Podle koordinátora staveb ve městě Václava Lacyka se kompletní rekonstrukce tramvajových tratí, tedy svršku i spodní stavby, provádějí podle stavu zhruba po 20 letech. Trať v Koterovské ulici je z roku 1962. Poslední větší opravou prošla v roce 1997, kdy asfaltový povrch nahradily panely.
Zdroj: ČTK