Na severním Plzeňsku vznikne nová cyklostezka. Spojí Kralovice a Kožlany

26.1.2022
Andrea Jančová

Cyklisté na severním Plzeňsku se mohou už letos těšit na novou trasu. Města Kralovice a Kožlany chtějí letos společně vybudovat pět kilometrů dlouhou asfaltovou cyklostezku za 30 milionů korun. Projekt už je hotový.

Frekventovanou silnici druhé třídy mezi oběma městy hodně využívají cyklisté i chodci, například dělníci z průmyslové zóny, takže je to nebezpečné pro všechny, potvrdil starosta Kralovic Karel Popel. Dotace by měla pokrýt zhruba 80 procent nákladů.

Města teď zajišťovala souhlasy majitelů pozemků pro stavební povolení, které musí být vydáno do 25. února, dokdy mohou požádat o dotaci. „Pokud ji v létě dostaneme, okamžitě začneme se stavbou. Bez dotace do toho nemůžeme jít, máme jiné priority,“ uvedl starosta. S dotací by to bylo pro obě města, která si zbylé náklady rozdělí napůl, snesitelné.

Dosavadní cyklotrasa z Kralovic do Kožlan vede po cestách i silnicích přes Hradecko. „Je dvakrát delší než ta plánovaná. Když někdo jede do práce a do školy, tak nechce jezdit oklikou,“ uvedl Popel. Plánovaná cyklostezka bude mít napojení na řadu cyklotras a stezek. Náklady jsou vysoké proto, že uprostřed trasy je plánovaný mostek přes potok.

Podobnou cyklostezku o délce asi tři kilometry plánují Kralovice ještě do sousedních obcí Hadačka a Výrov, kam se teď dá dojet také jen velkou oklikou přes Mariánskou Týnici. „Pohyb mezi Hadačkou a Kralovicemi je velký,“ řekl Popel. Podle něj je tento směr ještě nebezpečnější než na Kožlany, protože na silnici první třídy, po níž chodí hodně dětí do školy a dospělých do práce, je výrazně větší provoz.

Sever Plzeňska, jehož hlavními taháky jsou klášter Plasy, barokní poutní areál Mariánská Týnice, zámek Manětín a údolí řeky Střely, začali cykloturisté objevovat po roce 2000. Nejvíce protkaný liniemi pro cyklisty je mikroregion Dolní Střela, jehož hlavní tepnou je 35 kilometrů dlouhá cyklotrasa z Liblína do Manětína.

Zdroj :ČTK



Nepřehlédněte