Práce začnou letos na jaře, potrvají 18 měsíců. Služby pro cestující budou zachovány, informovali zástupci Správy železnic (SŽ). Stavba zahrnuje obnovu fasád, střechy budovy a úpravy vnitřních prostor. Koleje a nástupiště se rekonstruovaly v letech 2018 a 2019, dokončen je také navazující přestupní autobusový terminál.
„Nyní přichází na řadu rozsáhlá nádražní budova z 19. století. Ta je spolu se skladištěm, poštou, vodárenskou věží, výtopnou, točnou a kolejištěm kulturní památkou. Stavbaři zrenovují fasádu a střechu, stejně tak vymění okna a dveře,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Úpravou vnitřních prostor se rozšíří komerční a kancelářské plochy, vzniknou nové toalety a obnoví se provoz bufetové části bývalé restaurace.
Po podpisu smlouvy stavbu převezme zhotovitelská firma, která se v nejbližších týdnech bude věnovat zařízení staveniště i prvním pracím na samotném objektu. „Později v průběhu stavby se potom dočasně uzavřou také prostory, které využívají cestující. Služby pro cestující budou nadále zachovány, čekárna, pokladna i toalety budou pouze umístěny v přechodném mobilním zázemí u nádražní budovy,“ sdělil Gavenda.
Předpokládaná cena stavebních prací byla 179,7 milionu korun bez započtení daně, vítěz výběrového řízení předložil nabídku, která byla o 35 milionů nižší, uvedl mluvčí.
Projekt rekonstrukce nádražní budovy v Jaroměři je navržen ke spolufinancování ze systému EU pro obchodování s emisemi prostřednictvím Modernizačního fondu. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 25 milionů korun, výše dotace může činit až 10,9 milionu korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Historie nádražní budovy stanice Jaroměř sahá do 60. let 19. století, od té doby byla několikrát přestavěna. Cílem navržených stavebních úprav je zvýšit uživatelský komfort a bezpečnost objektu pro cestující i zaměstnance a umožnit nové využití prostor, uvedla SŽ.
Jaroměř je důležitým regionálním dopravním autobusovým i železničním uzlem.
Zdroj: ČTK