Nová historická tramvaj v Praze nikdy cestující nevozila ani tento typ vozu v Praze nikdy nejezdil

3.12.2021
Jaroslav Svoboda

Brněnský dopravní podnik opraví tramvaj typu K2 pro své kolegy z Prahy. Dopravní podnik hlavního města Prahy ji odkoupil z Bratislavy a chce ji po renovaci zařadit mezi své historické kousky. Oprava v brněnských ústředních dílnách potrvá celkem devět měsíců.

Historickou tramvají by se po její renovaci mohli svézt cestující v Praze na konci příštího roku. Její příběh se začíná psát v roce 1977 v ČKD Tatra Praha, odkud úplně nová putovala do Bratislavy jako zácvikové vozidlo pro nové řidiče. Do provozu s cestujícími však nebyla nikdy zařazena.

Autoškolní tramvaj sloužila až do roku 2009 a letos ji bratislavský dopravní podnik odprodal za 1 000 euro. „Aby mohla nadále sloužit, je nutná její kompletní oprava. Výběrové řízení na rekonstrukci vyhrál Dopravní podnik města Brna, který má s opravami vozů tohoto typu bohaté zkušenosti,“ uvádí na svých webových stránkách brněnský dopravní podnik.

„Český Edison“ Křižík osvětlil města a rozjel tramvaje

Během opravy provedou dělníci důkladnou kontrolu, vyvaření nebo výměnu zkorodovaných součástí. Vůz se dočká nové kabeláže, elektrické výzbroje, pokládky podlah nebo montáže obložení interiéru, stropu, zasklení či přelakování.

Pro tramvaj typu K2 bude uvedení do provozu s cestujícími v Praze premiérou. Dvoučlánkové tramvaje K1 a K2 v hlavním městě jezdily jen v rámci zkoušek výrobce v letech 1965–1966 v režimu bez cestujících. Fandové se v Praze svezení dočkají na konci roku 2022, kdy Praha zařadí tramvaj mezi své retro vozy.

Zdroj: Dopravní podnik města Brna


Témata:

Nepřehlédněte