Odstartovala stavba napojení českobudějovické zanádražní silnice s dálnicí D3

21.5.2022
Jiří Bydžovský

Jihočeský kraj zahájil  v Českých Budějovicích za nádražím stavbu dalšího úseku komunikace, který propojí silnice ve směru na Trhové Sviny a Ledenice se vznikající částí dálnice D3. Napojí tak střed města České Budějovice na dálnici. Práce za 88 milionů korun potrvají deset měsíců. Dálniční přivaděč bude dlouhý 722 metrů.

„Když budou lidé přijíždět od rakouských hranic do Českých Budějovic, tak právě tady, v tomto místě, budou moci sjet na kruhový objezd, který je v blízkosti hřbitova u Mladého, a napojit se na zanádražní komunikaci. Je klíčová proto, abychom dokázali sjet z jižní části dálnice do města České Budějovice,“ řekl jihočeský hejtman Martin Kuba /ODS/.

Jde o napojení mezi kruhovým objezdem v Novohradské ulici před nákupním centrem v Nových Hodějovicích. Přivaděč napojí střed města na D3, úsek Úsilné – Hodějovice, což bude součást obchvatu krajského města. Z nákladů pokryje 47 milionů evropská dotace. Investorem je kraj, město České Budějovice přispěje 20,9 milionu Kč.

Komunikace se začala stavět v roce 2009, první část propojila Pekárenskou a Rudolfovskou ulici. Náklady na všechny části zatím podle Kuby přesáhly 600 milionů korun. Ještě zbývá poslední úsek, kdy se za budoucí dálnicí napojí komunikace na ledenickou silnici a obchvat Srubce.

Velká část této komunikace je už v provozu, měla by odklánět z centra tranzitní dopravu. Její součástí bude i automobilový tunel pod budějovickým nádražím, jehož stavba by mohla začít v roce 2025. Odhadované náklady jsou 2,5 miliardy korun, tunel by mohl sloužit dopravě od roku 2028. Měl by propojit jeden ze sjezdů z dálnice D3 s centrem města. Město ho chce zprovoznit zároveň s dálničním obchvatem.

Obchvat Českých Budějovic, jenž bude součástí dálnice D3, bude mít dvě části: úsek Hodějovice – Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde byly původní náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné – Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. Jižní část obchvatu bude podle silničářů hotová na konci roku 2023, severní asi o rok později. Stavba nabrala zpoždění, protože silničáři museli změnit kvůli spodní vodě technologii při stavbě tunelu Pohůrka.

Zdroj:čtk



Nepřehlédněte