Okolí metra Nádraží Holešovice čeká modernizace. Dopravnímu podniku to zaplatí investoři

13.9.2021
Jitka Kačánová

Spolu s DPP bude v podniku, který okolí stanice metra Nádraží Holešovice promění v moderní městskou čtvrť s byty, kancelářemi i službami, vlastnit 75 procent akcií společnost Nové Holešovice Development (NHD) ze skupiny Karlín Group. Do půl roku do NHD vstoupí ještě skupina CPI Property Group, která v ní získá polovinu akcií, takže oba soukromí investoři budou mít shodné podíly s 37,5 procenty akcií.

S CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka se v původním plánu nepočítalo. Skupina přitom vlastní v okolí stanice Nádraží Holešovice, včetně autobusového nádraží v její těsné blízkosti, a v přilehlém území Bubny-Zátory pozemky o rozloze 240 tisíc metrů čtverečních. Pro další modernizaci dotčeného místa CPI Property Group počítala s tím, že DPP své pozemky prodá a vypíše na jejich prodej veřejnou soutěž. To se však nestalo, a proto se obrátila na antimonopolní úřad, i když neúspěšně. Přesto DPP s CPI Property Group letos na jaře zahájil jednání o zapojení do společného podniku.

DPP totiž neplánoval pozemky prodávat, ale formou společného podniku se spolupodílet na rozvoji okolí a v budoucnu i na ziscích plynoucích z postavených nemovitostí. „V minulosti se město zbytečně zbavovalo svých cenných pozemků a ztrácelo nad nimi kontrolu. Od toho jsme ušli obrovský kus cesty. Nezbavujeme se jich. Chceme je se soukromými investory společně rozvíjet dál. Díky sdílené vizi získá doposud neutěšené území impuls pro další rozvoj, ale my za město budeme mít dále kontrolu nad zachováním přestupních vazeb, kvalitou městské hromadné dopravy v Praze i službami pro cestující. Zároveň díky nově vzniklé společnosti získáme zdroj financování ze soukromého kapitálu na opravu infrastruktury, jako jsou vestibuly a stanice metra,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Záměrem společného podniku je zmodernizovat severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice a přeměnit jeho nejbližší okolí ohraničené ze severu železniční tratí a vymezené přibližně ulicemi Partyzánská, Vrbenského a Argentinská v moderní městskou čtvrť, v níž budou zastoupeny kanceláře, bydlení a služby. Podle šéfa DPP Petra Witowského společný podnik zajistí dopravci kontrolu nad rozvojem okolí stanice a také dlouhodobé příjmy. DPP počítá se zisky z nové akciové společnosti, aniž by musel investovat peníze. O investice se postarají developeři. „Vytvořili jsme vzor, podle kterého budeme moci obdobně postupovat při modernizaci dalších stanic metra,“ doplnil Witowski. Jak uvedl prezident Karlín Group Serge Borenstein, podoba nové čtvrti vzejde z mezinárodní architektonické soutěže.

Statutárním orgánem společného podniku bude tříčlenné představenstvo a kontrolním orgánem dozorčí rada se stejným počtem členů. Investoři mají právo nominovat dva členy představenstva a jednoho člena dozorčí rady. DPP má právo nominovat jednoho člena představenstva a dva členy dozorčí rady. Předsedou představenstva společného podniku bude vždy zvolen člen představenstva nominovaný investory a místopředsedou představenstva člen nominovaný DPP. Předsedou dozorčí rady společného podniku bude vždy zvolen člen dozorčí rady nominovaný DPP a místopředsedou člen nominovaný investory.

Zdroj: zdopravy.cz



Nepřehlédněte