„Nejvýraznější pokles zaznamenáváme zejména na hlavních tazích, jako jsou Evropská, Plzeňská a nebo Rozvadovská spojka,“ uvedla Lišková.
V Evropské ulici klesl počet automobilů, které tudy denně projedou, o 4203 na nynějších 29.001. Až třináctiprocentní pokles v Evropské způsobilo omezení mezinárodních letů na Letišti Václava Havla.
Zhruba o deset procent méně vozů než obvykle projede po Plzeňské ulici ze Smíchova na Zličín, a to zhruba 23.500. Více než dvě tisícovky aut oproti běžnému stavu ubyly také na Jižní spojce v úseku mezi Průběžnou a Průmyslovou a v ulici Na Strži v Praze 4.
Pouze o jedno procento klesl provoz v Průmyslové ulici. Zaznamenaný pokles je 314 aut a denně jich tudy projede 51.356. „Je silně vytížená jako jedna ze spojnic severní a jižní části Prahy, ale také jako spojnice dálnice D1 a D8,“ píše se v dokumentu TSK.
V centru Prahy ubylo 5,6 procenta aut oproti běžnému provozu. Ve vnějším pásmu zaznamenali silničáři úbytek 4,9 procenta. Změnila se také doba, kdy lidé nejčastěji vyjíždějí. Ranní dopravní špička se posunula z běžných 7:00 až 10:00 na 9:00 až 12:00 a odpolední začíná až v 16:00 namísto běžných 15:00 a končí o dvě hodiny později až ve 20:00.
Velký úbytek cestujících zaznamenala pražská MHD. Zatímco v pondělí 2. března využilo metro přes 1,1 milionu cestujících, v úterý 17. března to bylo 310.000 lidí. Obrat cestujících, tedy součet vstupů a výstupů z metra, byl 2. března 2,2 milionu oproti 620.000 ve středu. Obdobně se podle dopravního podniku (DPP) vyvíjejí i přepravní údaje z autobusů a tramvají.
čtk