Cestující českobudějovické MHD už pátý měsíc nemusí řešit, kde si koupí jízdenku nebo jestli mají dost drobných po kapsách. Pořídit ji totiž mohou prostřednictvím bezkontaktní platby až ve voze. S virtuálními jízdenkami za celkových 2,9 milionu korun se k dnešku svezlo už 146 tisíc pasažérů.
Za necelý půlrok virtuální jízdenka předehnala dosavadní typy elektronického jízdného – SMS a Sejf jízdenku. „Už prvních pár měsíců s virtuální jízdenkou ukázalo, že se na ni skutečně vyplatilo počkat. V dubnu jen nákup jízdenky ve voze využilo 15,5 procenta cestujících, čehož v posledních letech horkotěžko dosahovalo elektronické jízdné celkově. Nyní ho ve formě virtuální, SMS nebo Sejf jízdenky využívá už 36 procent pasažérů,“ řekl ředitel DPMCB Slavoj Dolejš.
Z 23 linek MHD si nejvíce zákazníků virtuální jízdenka našla na lince 5, a to téměř šestinu. Na trase ze sídliště Máj do Rožnova přes hustě osídlené sídliště Vltava, Pražské sídliště a centrum ji do konce dubna cestující využili pro více než 21 tisíc cest. Dalšími nejběžnějšími linkami, na kterých cestující virtuální jízdenku nakoupili, byla trojka s 20 tisíci jízdenek a linka 9 s 17,8 tisíci virtuálních jízdenek.
Nočními linkami mezi půlnocí a pátou ranní se od prosince do dubna zatím s virtuální jízdenkou svezlo celkem 726 cestujících. Podobně si přitom vedou i denní linky 14 z Vltavy směrem do Nového Vráta , 12 mezi Husovou kolonií a Nádražím , nebo linka 8 z Máje do Nemanic a speciální školní linka 45 mezi Švábovým Hrádkem a Májem.
„Vidíme ale, že virtuální jízdenku cestující nevnímají jen jako nouzové řešení, ale jako pohodlnou volbu 63 procent jich cestující zakoupili v zastávkách, na kterých je automat na papírové jízdenky k dispozici,“ uvádí Slavoj Dolejš.
Stejně jako u ostatních typů jízdného cestující nejčastěji sahají po základní 60minutové jízdence, kterou zakoupili ve 139 tisících případech. Oblíbené jsou ale také 60minutové zlevněné jízdenky pro osoby do 15 let.
Zdroj:vz