Posílena byla linka 2 jezdící z Petřin do Braníka. V běžném provozu jsou na linku vypravovány sólo vozy pro nižší přepravní poptávku. V rámci rychlého řešení byla týden před Vánocemi linka 2 posílena provozem souprav. Opatření bylo poměrně jednoduché pro zavedení, ale linka 2 nepatří k těm, které posílit potřebovaly. Daleko větší význam by mělo v pracovních dnech posílení páteřních linek 9 a 22.
Kromě „dvojky“ byla posílena linka 4. Nově jezdí v pracovních dnech i dopoledne a ve špičkách je provozována ve zkráceném intervalu 5 minut (úsek Plzeňka – Čechovo náměstí). Tohle posílení dává jako jediné smysl. Linka 4 ve velké části trasy kopíruje páteřní svazek linek 10+16 v ose Anděl – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova. Kromě toho posiluje linku 22 do Vršovic.
Linka 8 je třetí, která byla posílena – konkrétně vloženými spoji v trase Sparta – Bílá Labuť. Tohle posílení vzbuzuje na internetu nejvíc otázek. Vložené krátké spoje totiž pořádně nikam cestující nedovezou. Linka je ukončena před stanicí metra C Florenc, takže pro cestující od Dlouhé třídy je nepoužitelná. Na druhé straně je ukončena před významným přestupním uzlem a stanicí metra A Hradčanská. Na nesmyslné vložené spoje ukončené na Spartě upozorňují i řidiči tramvají.
Možná se ptáte, proč teda nebyla posílena linka 9, či linka 22? Důvod je jednoduchý. Aby se mohl změnit provoz tramvají, je třeba změnu předem zapracovat do jízdních řádů, naplánovat směny řidičů, připravit vozy. To ovšem nejde ze dne na den, jak o změně rozhodl radní pro dopravu Adam Scheinherr. V případě menší změn trvá jejich zapracování a naplánování týden.
Od soboty 19. prosince dochází k posílení linky 22, ale pouze o víkendech a svátcích (mimo 24.12.). Linka bude posílena vloženými spoji v úseku Kubánské náměstí – Malovanka. Bohužel její jízdní řad se moc nepovedl a bude jezdit v intervalu 4 minuty – 7 minut – 4 minuty – 4 minuty – 7 minut – 4 minuty.
Snad další změny bude provádět město systematicky a profesionálněji.