Budoucnost veleslavínského nádraží se začíná rýsovat. Vlastně už narýsovaná je

Další fotky

Z dvaceti dvou návrhů, jak by měla vypadat veleslavínské nádraží, vybrala porota vítěze. Projekt Dalibora Hlaváčka a Zuzany Kučerové z pražského studia idhea architekti.

Nádraží Veleslavín je důležitý dopravní uzel pro mimoměstskou i lokální dopravu a díky napojení na letiště se stává bránou do hlavního města.

Zahloubením drážního tělesa vznikne 10 km dlouhý zelený koridor – lineární park – pro pěší i cyklisty. Budova nádraží se nachází v klíčovém bodě tohoto koridoru. Stěžejním konceptem návrhu je integrovat zelený pás s budovou nádraží a umožnit tak jeho plynulé pokračování. Pro návrh nádraží je prioritou snadná orientace, čitelnost prostoru a plynulost pohybu. Součástí návrhu je nové centrum Veleslavína včetně náměstí a komplexu budov s obchodním parterem, administrativní a bytovou funkcí a podzemním parkováním.

Vedle Dalibora Hlaváčka a Zuzany Kučerové se na projektu podíleli Ludvík Holub, Klára Novotná, Petr Vošmik, Anežka Zákopčaníková (architektonické řešení); Terra Florida (krajina); František Denk (statické řešení); Petr Macek (dopravní řešení); Martin Jacura, Tomáš Javořík (železniční tratě a stanice) a Jannike Sklenářová.

Stálo za to ji zachránit a vdechnout ji nový život. Starou nebušickou vodárnu

Železniční stanice Praha – Veleslavín na trati 120 z Prahy do Rakovníka vznikla v roce 1863, kdy byla Lánská koněspřežka nahrazena parní železniční tratí. Stanice leží mezi nádražími Dejvice a Ruzyně na 7,7. traťovém kilometru (od nádraží Praha – Bubny).
Ze stanice historicky odbočovaly dvě vlečky, jedna do místní teplárny (směrem do Prahy doprava, snesena v roce 2008) a druhá do bývalé továrny na šamotové a hliněné zboží L. P. Dietze (směrem do Prahy doleva, snesena po druhé světové válce).

Koncem roku se nepěkné okolí veleslavínské stanice začalo upravovat.
„Podařilo se zbourat první vyhořelou budovu. Na druhé usilovně pracujeme (zatím ale jen na papíře),“ uvedl místostarosta Jakub Stárek a vyjádřil naději, že se letos snad povede místo vyčistit úplně.

FOTO: Železniční stanice Veleslavín

Železniční stanice Veleslavín - 1Železniční stanice Veleslavín - 2a a7e78d7462d3d9f411e82c99e2c99581_19128a190927cyb0053zmensenoŽelezniční stanice Veleslavín - 2b 4fa3a6ba65058577250ea9480b2cb3f9_19128a190927cyb0090zmensenoŽelezniční stanice Veleslavín - 2c db0dfd8e60159af7b4e5a26d370f72b_19128a190927cyb0062zmensenoŽelezniční stanice Veleslavín - 7 DSCN4582
Další fotky
Železniční stanice Veleslavín - 3 800px-Veleslavín,_nádraží,_zastřešený_prostorŽelezniční stanice Veleslavín - 3 726137_Železniční stanice Veleslavín - 3b 4 DSCN4592Železniční stanice Veleslavín - 4 sŽelezniční stanice Veleslavín - 4b DSCN4577Železniční stanice Veleslavín - 5 DSCN4586Železniční stanice Veleslavín - 5 DSCN4591Železniční stanice Veleslavín - 6 jkub stá
Dnes, 08:11
Až 700 tisíc korun si vyžádají restaurátorské práce potřebné k záchraně koněspřežné stříkačky z roku...
Dnes, 07:08
Letos jsou otázky zaměřené na téma příroda a životní prostředí ve všech regionech takzvané Čtyřdohody.
Včera, 17:11
Oprava rakovnických ulic Zd. Štěpánka a U Křížku skončí v květnu. Loni už byla dokončena...
Včera, 13:08
Středočeská desítka dokazuje, že ve Středočeském kraji je spousta atraktivních míst, kam stojí za to...
Včera, 10:11
Fotbalisté klubu 1. FK Příbram v aukci fotbalových předmětů vybrali 43 303 korun. Peníze se rozhodli věnovat...
15.2.2020
Desítky let nevyužitý pozemek v Říčanech u Prahy, kde měla původně stát věznice, našel využití....
15.2.2020
Železnici v hlavním městě loni využilo 161.495 cestujících za jeden pracovní den. Předloni to bylo...
15.2.2020
Vzhledem k povinné školní docházce je nutné zapsat do školy všechny děti, které dovršily nebo...
14.2.2020
V Milovicích na Nymbursku otevřeli novou hasičskou stanici profesionálních hasičů, 33. v kraji. Náklady dosáhly...
14.2.2020
Myslivec objevil v honitbě v Radonicích u Prahy uhynulého srnce, kterého možná zabil vlk. Odebrané...
Reklama