• nezarazene
  • Zprávy
  • Stalo se
  • Sport
  • Kultura
  • Ze společnosti
  • Zajímavosti
  • Při home office je důležitá technika, sebekázeň i komunikace

    18.1.2022
    Andrea Cerqueirová

    Umístění a připojení techniky ruku v ruce s duševní a fyzickou hygienou. Na to by měl pamatovat každý, kdo trvale, dočasně nebo občas pracuje z domova. V okolí Prahy, kde je vedle hlavního města byznys nejvíc koncentrován, je sice kvalitní dostupnost dat, haprovat však mohou jiné záležitosti.

    Během covidových lockdownů bylo nemálo lidí ze dne na den vhozeno do home office. S nimi i řada firem. Mnozí se všechno učili v běhu. Podle slov generálního ředitele IT firmy Algotech Františka Zemana je základem práce z domova zajištění dostupnosti dat. „Kolem Prahy je zabezpečení z technického pohledu pozitivní. Ze své praxe jsem se za poslední dva roky nesetkal s tím, že by na tento problém někdo narážel. Potíže nastaly, když doma zůstali oba rodiče a jejich děti. Někdy to nezvládaly lokální domácí sítě,“ uvedl pro Náš REGION.

    FOTO: Home office – jak na to

    Home office – jak na to - online počítač práce home officeHome office – jak na to - DSC_0393

    Kompletní vybavení

    Stejně důležité jako dostupnost dat je podle Františka Zemana též kompletní vybavení, aby technika člověka nikterak neomezovala a nezdržovala. „Důležité je, aby počítač byl dostatečně výkonný, že zvládne například videohovor s kolegy nebo zákazníky. Ve firmě jsme to řešili již před dvěma lety, kdy jsme zaměstnancům vyměnili počítače, aby při práci z domova nevznikala žádná technologická bariéra.  To poslední, co chcete řešit, totiž je, že vám jde pomalu počítač a kolega se vám při videohovoru trhá,“ uvedl.

    Intenzivní komunikace

    Neméně důležité je udržovat při práci z domova kontakt s kolegy. „Tato komunikace je podle mě alfou a omegou. Z vlastní zkušenosti vím, že vzdálenou prací, ať už vynucenou nebo přešlou do přirozeného běhu, se mnohde docílilo intenzivnější komunikace s kolegy. Zjistili jsme, že nemá smysl cestovat kvůli půlhodinové interní schůzce. Důležité však je popovídat si na dálku i o mimopracovních věcech. To všechno pomáhá, abyste spolu byli schopni řešit pracovní záležitosti,“ řekl František Zeman. Technické záležitosti lze na dálku zvládat skvěle. Přesto je podle něj důležitý i osobní kontakt – především při kreativních činnostech nebo komunikaci s novými zákazníky.

    Firmy řeší situaci home office, dovolenou, ošetřováním člena rodiny nebo překážkami na straně zaměstnavatele

    Udržování návyků

    Při práci z domova je též třeba dbát osobní sebekázně. „Je dobré zachovat si běžné návyky. Vstávám-li do práce v šest, vstávám tak i při home office. Pokud se ráno před prací sprchuji, vysprchuji se i tehdy, když pracuji z domova. Netřeba se převlékat do obleku, ale je dobré nebýt celý den v pyžamu. Jestliže jsem zvyklý v jedenáct obědvat, zachovám i tento zvyk. Jestliže jezdím metrem do práce a než tam dorazím, ujdu dva kilometry, jdu se projít i při home office. Zní to banálně, ale jednoduché to není. Člověka totiž může začít bavit vstávat o hodinu a půl déle, blízko je lednička, a dokonce i sklenička s alkoholem,“ upozornil František Zeman.

    Hezké pracoviště

    V rámci možností je podle něj též dobré mít hezké domácí pracoviště. „Ať už někdo musí sedět v kuchyni, nebo má svou pracovnu či aspoň pracovní stůl,“ uvedl. Někdy špatně působí, když má někdo při pracovních videohovorech za sebou něco, co ostatní ruší. Řešením v takovém případě může podle Františka Zemana být náhradní plocha, kterou lze nastavit na počítači. „Mým koníčkem je muzika, v pracovně mám plno kytar, kabelů a reproduktorů. Proto při pracovních videohovorech používám funkci rozmlžení, kde jsem vidět jen já. Myslím totiž, že ostatní na ty kabely nejsou příliš zvědaví,“ uzavřel.

     

    Zdroj: Pixabay a archiv Františka Zemana



    Nepřehlédněte