V České Lípě skončí po více než půl roce dopravní omezení spojená s rekonstrukcí mostu v rušné Děčínské ulici, která je součástí krajské silnice druhé třídy 262.
Od pondělí bude možné po mostě znovu projet oběma směry, autobusy MHD začnou znovu využívat standardní trasy. Drobné omezení může být ještě po otevření na komunikaci pod mostem – ke stadionu, kde se bude sundávat provizorní most a upraví se svahy, řekla mluvčí českolipské radnice Kristýna Kňákal Brožová.
Děčínská ulice je hlavním tahem od Zákup přes Českou Lípu směrem na Děčín a páteřní městskou komunikací, po níž denně projede až 25.000 aut. Nový most byl původně součástí rekonstrukce silnice z České Lípy do Dobranova a hotový měl být spolu se silnicí už v roce 2022. Podle ředitele krajské správy silnic Jana Růžičky se ale kvůli výraznému zdražení stavebních prací a materiálů, zejména železa, Liberecký kraj s dodavatelem dohodl, že most ze zakázky za 200 milionů korun vyjme a vypíše na něj samostatnou soutěž.
Zakázku na rekonstrukci mostu za 57 milionů korun pak získala českolipská společnost SaM silnice a mosty, práce zahájila na konci dubna. Kvůli špatnému stavu museli stavbaři most zbourat a postavit nový. Po dobu stavby sloužil pro vozy do 3,5 tuny a autobusy jedoucí ve směru od Žandova a Děčína do centra města provizorní most, v opačném směru auta objížděla úsek městem. Kamiony musely po celou dobu rekonstrukce Českou Lípu objíždět přes Zahrádky, Stvolínky, Kravaře a Horní Polici.
V České Lípě nejde o jedinou silniční stavbu, která dopravu komplikuje, v dubnu zahájilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce na estakádě na silnici I/9, která zajišťuje přes Českou Lípu dopravu ve směru na Nový Bor a Prahu. Denně po ní projede kolem 15.000 aut. Rekonstrukce přemostění přijde bez DPH stát na 297 milionů korun. Na úseku dlouhém 726 metrů se pracuje za provozu, dopravu tam řídí kyvadlově semafory, kamiony nad 40 tun musí po objízdných trasách přes Srní a Zákupy. Práce na mostě budou pokračovat ještě v příštím roce.
Zdroj: ČTK