Plzeň zavedla na první velké křižovatce systém světelné signalizace, která detekuje vozidlo MHD a pouští ho přednostně. Detekce na křížení ulic Dobrovského a Klatovská ve čtvrti Bory povede ke zrychlení nejfrekventovanější trolejbusové linky v Plzni – trolejbusu číslo 16, řekl vedoucí úseku dopravního inženýrství města Ondřej Vohradský.
Trolejbus nebo autobus má v Dobrovského ulici, těsně před vjezdem na Klatovskou, zastávku, z níž po odbavení cestujících dojede k čárkované stop-čáře. „Poté, co dostane volno pomocí tramvajového návěstidla, mají auta v levém pruhu signál ‚Stůj‘. Za křižovatkou pokračuje už jen jeden pruh, vozidla tam proto nemohou vyjíždět současně. Pokud je světelná signalizace vypnutá a bliká jen žluté světlo, přednost mají vozidla v průběžném pruhu, tedy trolejbusy a autobusy,“ uvedl Vohradský. Mohou tak využít preferenčního volna při vjezdu do křižovatky.
V Dobrovského ulici dala Plzeň téměř za pět milionů Kč opravit vozovku, zastávkové zálivy, díky nimž vznikla v části ulice nová parkovací místa, a také chodníky. Současně upravila dopravní režim. „Ve směru ke Klatovské jsme vytvořili samostatný pruh pro vozidla MHD. Řidičům trolejbusů pak semafor umožní najet do křižovatky s Klatovskou ještě dřív, než se rozjedou auta ve vedlejším jízdním pruhu,“ uvedl náměstek primátora Aleš Tolar (STAN).
Zdroj: ČTK