Stavba podchodu mezi Žižkovem a hlavním nádražím má začít na jaře

5.3.2020
Marcel Mihalik

„Se zahájením prací počítáme v květnu a s dokončením v srpnu roku 2021,“ uvedla tisková mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Stavba vyjde na 142 milionů korun. Jejím největším přínosem bude podstatné zkrácení docházkových časů z hlavního nádraží do městských částí Praha 2 a Praha 3. V současnosti obcházení hlavního nádraží zabere 20 minut až půl hodiny. Podchod ale zejména zvýší bezpečnost. Cestující nebudou muset přecházet koleje.

Podchod spojí Žižkov s hlavním nádražím. Po 140 letech

„Prodloužení podchodu bude řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště v prostoru kolejí 32 a 34,“ uvedl pro Náš REGION Marek Illiaš ze SŽDC. Vyústění pěší trasy bude situováno do ulice Seifertova s možným propojením přes administrativní komplex CR-City. Odtud se bude moct dát jít na náměstí Winstona Churchilla, k VŠE nebo dál na Žižkov. Napojení výstupu směrem na Prahu 2 bude navrženo do ulice Vinohradské formou konzolovaného chodníku podél ulice Legerovy.

Posunou Husineckou?

Součástí zakázky bude výstavba eskalátorů a výtahu. SŽDC už jednou tendr vypsala. Původně počítala, že podchodem budou lidé chodit už letos, ale přihlásil se pouze jediný uchazeč, takže byla soutěž zrušena.

Hlavní město zřejmě nekoupí chátrající nádraží Vyšehrad

Snahy státní organizace vítá Praha 3, které železniční koridor brání v průchodu do centra metropole. „Vítězstvím bude ale i to, že Žižkov získá po více než 140 letech přímé spojení na nádraží,“ libuje si místostarosta Prahy 3 Tomáš Mikeska. Podle něj se na radnici hovoří také o posunutí tramvajové zastávky Husinecká blíž k náměstí Winstona Churchilla, tedy blíže k VŠE. „Tak by bylo možné od přístupové cesty vedoucí z podchodu plynule přesednout na tramvaj a cestovat dále směrem na Žižkov a do Malešic,“ dodal.



Nepřehlédněte