Nyní se křižovatkou projíždí kyvadlově na semafor, čekací doby jsou až 11 minut. Před pondělní dopravní špičkou už budou moci auta jezdit plynule vždy v jednom pruhu pro každý směr po dokončené polovině křižovatky. Nájezd bude uzavřený do září. Novinářům to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl.
Řidiče vyzval, aby věnovali řízení zvýšenou pozornost a aby respektovali dopravní značení. „Určitě nenajíždět do stavby a do pondělka, dokud tady bude kyvadlový provoz, nenajíždět na červenou, protože tady docházelo několikrát opakovaně k zablokování provozu,“ řekl Rýdl.
Dělníci se během stavby museli potýkat i s tím, že řidiči nerespektovali zákaz, který od začátku stavby platí při sjezdu z dálnice od Brna. „Projedou klidně dvakrát zákazem vjezdu a přijedou nám až k výkopu,“ řekl stavbyvedoucí Ladislav Moravec. Po dobu prací na celé rampě vedoucí k dálnici bude podle něho nutné řidičům do cesty postavit nejen značky, ale i hromady zeminy a ploty.
Stavební firma v pátek začala na dokončené západní části okružní křižovatky instalovat dopravní značení a svodidla. Budování východní poloviny kruhového objezdu začne frézováním povrchů silnic a také kácením stromů v místech, do kterých se křižovatka i s pruhy pro dálniční sjezd a nájezd rozšíří.
Podle údajů ŘSD projíždí křižovatkou s propojením na D1 denně přes 12.500 vozidel, takřka třetina z nich jsou auta nákladní. Křižovatku přestavuje firma Strabag, nová okružní křižovatka bude mít vnější průměr 44 metrů, vyznačená je mimo jiné skleněnými odraznými skly, díky kterým bude už z dálky kruhový objezd lépe patrný.
Přestavba křižovatky na silnici 38 začala v květnu. Stavba za více než 58 milionů korun by měla být v provozu v říjnu.
Zdroj: ČTK