Ani u jedné není investorem město. Naší snahou samozřejmě bude dopady těchto velkých staveb co nejvíce zmírnit, nicméně řidiči se musejí připravit na dopravní komplikace, které k takto velkým stavbám patří. Níže uvádíme přehled velkých staveb.
Most na II/262 (uzavírka by měla být od dubna do října 2024), investorem je Liberecký kraj.
V průběhu dubna 2024 se začne zařizovat staveniště a budovat ocelové mostní provizorium, dočasný ocelový most, který pro část dopravy (osobní automobily do 3,5 tuny a autobusy) umožní průjezd v jednom směru (od Děčína do centra). V opačném směru (od centra k soudu a na Děčín) bude celou dobu výstavby silnice uzavřena. Nákladní doprava nad 3,5 tuny má v obou směrech objízdnou trasu plánovanou přes Zahrádky, Stvolínky, Kravaře a Horní Polici.
Most na I/9; uzavírka je naplánovaná od března 2024 do prosince 2024, pak se stavba rozjede znovu od února 2025 a bude pokračovat až do prosince 2025. Část roku 2026 se ještě budou provádět práce na spodní stavbě, ale již bez dopravních omezení. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zahájení prací na opravě estakády vedoucí skrz Českou Lípu na silnici I/9 je plánováno na pondělí 4. března. Na 700metrovém úseku (cca od sjezdu do ulice Jaroslava Seiferta až přes Ploučnici) kyvadlový provoz řízený semafory, který potrvá do prosince 2024. Od prosince 2024 do února 2025 je plánováno, že bude most průjezdný v obou směrech. Od února 2025 pak znovu kyvadlový provoz řízený semafory.
II. etapa obchvatu České Lípy Dubice – Dolní Libchava. Stavební práce na této části obchvatu, tj. od Děčínské ulice při výjezdu z České Lípy po křižovatku ulic Dubická a U Obecního lesa, by se měly rozjet v dubnu 2024. Do režimu předčasného užívání, tj. stavu, kdy se po silnici již dá jezdit, by měla být stavba dovedena na konci roku 2025. investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Zdroj: Město Česká Lípa