Provozuje ho společnost Technologie hl. m. Prahy a na starosti má především veřejné osvětlení.
Jeden z nejmoderněji vybavených dispečinků městských společností (na ploše téměř 200 m2) je vybaven nejen pro připojování online technických zařízení střežících například provoz zapínacích míst a jednotlivých svítidel veřejného osvětlení, ale počítá i s rozšířením dohledu nad plánovanými technologiemi, například z oblasti dopravních systémů.
Srdcem dispečinku je velkoplošná komunikační stěna, umožňující společně sdílet mapové podklady GIS se schématy jednotlivých technologií, systém pro evidenci událostí, záběry městského kamerového systému, pohyb posádek a vozidel v terénu i další činnosti.
Technologie hlavního města Prahy má správu a údržbu veřejného osvětlení pod svými křídly přes rok.
Od samého počátku je jedním z jejích základních úkolů starat se o co nejrychlejší odstraňování závad veřejného osvětlení.
V praxi to znamená, že pokud dojde například k poruchám ohrožujícím zdraví nebo majetek, je povinností servisu THMP zahájit opravu závady do 30 minut.
Hromadné závady svítidel jsou odstraněny do 24 hodin.
Většina jednotlivých poruch je pak odstraněna do týdne od nahlášení nebo zjištění závady.
Dispečink vyřídí měsíčně více než 2 tisíce hlášení poruch veřejného osvětlení, které znamenají denně desítky servisních zásahů ve dne i v noci.
V průběhu roku 2020 přejde do správy THMP i městský kamerový systém s jeho bezmála 1 500 kamerami v metropoli i dalších 3 tisíce kamer jiných provozovatelů, třeba v metru nebo v tunelech Blanky.
Poruchy veřejného osvětlení se hlásí na dispečinku THMP na bezplatné lince 800 40 40 60.