Můžeme jako zákazníci ovlivnit výrobu velkých korporací? Nebo vyjádřit naše přání ohledně rozšíření portfolia výroby lokální firmě na druhé straně republiky? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, který propojuje výrobce a spotřebitele. Vyvrcholením tohoto snažení je pak každoroční vyhlášení výrobků, které zákazníci oceňují, které na trhu vítají, a které kupují. O účast v programu je každoročně velký zájem. Čtyřiadvacátého ročníku oblíbeného spotřebitelského programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024 se zúčastnilo a o přízeň zákazníků bojovalo 221 produktových novinek od 168 firem, spotřebiteli vybraných vítězů bylo pak celkem 66. Výsledky letošního marketingového programu Volba spotřebitelů vyhlásila společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 13. června v O2 universum v Praze. Partnerem akce byla jako již tradičně společnost NIQ. Ta shromáždila a zpracovala výsledky unikátního průzkumu. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.
„Velkým tématem letošního ročníku Volby spotřebitelů 2024 je opět udržitelnost a s tím spojený zájem o zdravý životní styl. Oproti loňsku vzrostl podíl těch zákazníků, kteří berou při rozhodování v potaz lokálnost produktu a také těch, kdo na nákup nosí vlastní tašku,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Mezi trendy kategorie letošního ročníku patří například bezlepkové snacky, dekorativní kosmetika, dětská výživa, dětské nápoje, dětské pleny, koupelová a sprchová kosmetika, pamlsky pro kočky a psy, potřeby pro zvířata, pleťová kosmetika, veganské produkty, proteinové dezerty nebo zdravé snacky. Hodnocení zajímavých produktů neprobíhá však pouze v rámci hlavního průzkumu, ale celoročně, a to formou soutěží na našem Instagramu a FB, kde mají spotřebitelé možnost se s jednotlivými výrobky seznámit, pravidelně je vyhrávat, dozvědět se různé zajímavosti a tipy na novinky https://www.instagram.com/volbaspotrebitelu/ a https://www.facebook.com/Volbaspotrebitelu/,“ dodává Lukáš Matějka.
„Ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je českými spotřebiteli vnímáno dlouhodobě velice pozitivně. Volba spotřebitelů se zařadila těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod. Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění v současnosti 33 % oslovených respondentů. Volba spotřebitelů je tedy, dle deklarace respondentů, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, které má zároveň mezi respondenty i velmi široké povědomí“, uvádí Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ.
Oceněnými výrobky letošní Volby spotřebitelů 2024 jsou například dušená Šunka Bečva. Její výrobce – firma Váhala a spol. pomáhá mj. obnovit marketingovým programem spojeným právě s tímto výrobkem život v řece Bečvě a jejím okolí.
V kategorii aviváže zvítězil Azurit. Jedná se o novinku na trhu s romantickými, svěžími a exotickými vůněmi. Ty dodají díky parfémovaným mikro perličkám prádlu jedinečnou, neopakovatelnou, a především dlouhotrvající vůni.
Kategorii konzervované ovoce a zelenina opanoval výrobek Ananas kousky v ananasové šťávě značky Franz Josef Kaiser vyrobený ze speciální sladší odrůdy ananasu.
Vítězná řada Dove Advanced Care je obohacena o novou patentovanou technologií 24 h Renewing MicroMoisture rozkládající olejové kapky na miliony mikrokapek pro dlouhotrvající výživu pokožky. Sprchové gely jsou vhodné i pro citlivou pokožku.
Mezi potřebami pro zvířata zvítězila značka Vileda s Pet ručníkem z mikrovlákna vhodným pro rychlé a účinné čištění a jemné vysoušení tlapek a srsti domácích mazlíčků.
Značka Vileda zabodovala vícekrát, a to například i v kategorii sušáky. Sušák Vileda King uvedla na trh nově v designovém černém provedení.
Značka Frosch zvítězila v kategorii tablety do myčky s inovovaným výrobkem Frosch EKO tablety do myčky vše v 1 citron. Značka Frosch plně odpovídá požadavkům spotřebitelů na udržitelnost. Výrobky jsou nejenom účinné, ale nezatěžují životní prostředí svým složením, ani obaly.
Mezi toaletními papíry zvítězila značka Zewa Deluxe s OdorBlock technologií neutralizující zápach na toaletě. Technologie je nanesena na vnitřní ruličku toaletního papíru spolu s parfemací, díky tomu její účinky dlouho přetrvávají.
Albert zase představil nový koncept v kategorii hotových jídel a polotovarů s řadou Albertova tržnice Menu box s čerstvou zeleninou, kořením a trvanlivými surovinami, které umožňují snadnou přípravu jídel z celého světa, s možností vegetariánských variant.
Vítězné produkty lze poznat dle červeného loga se zvednutým palcem, kterým se chlubí nejčastěji na svých obalech. Zároveň je pro ně připravena celoroční mediální podpora. A to díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů, prostřednictvím kterých se informace o novinkách dostanou rovnou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, Youtube a online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Charitativním partnerem Volby spotřebitelů je sbírka Pomozte dětem, známá svým maskotem, žlutým Kuřetem. „Každoročně chceme s Kuřetem pomáhat většímu počtu znevýhodněných dětí v České republice, a proto hledáme nová partnerství. Připojte se ke Kuřeti, pomáhat je lehké jako pírko,“ uvádí programová manažerka Pomozte dětem Ludmila Mrazíková.
Odkazy:
http://volbaspotrebitelu.cz/
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://atoz.cz/
https://nielseniq.com/global/en/
https://www.zboziaprodej.cz/
Partneři programu Volba spotřebitelů:
- výzkumná agentura a odborný partner: NIQ
- B2C mediální partneři:
- tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Mladý svět, Náš region
- projekt: Všechno, co mám ráda
- rádia: Evropa 2, Frekvence 1,Youradio Talk
- internetové portály: Jen ženy,
- outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media, MojeObrazovka.cz, BigMedia, Metrozoom, Maxvision, adservis
- B2B mediální partneři: Zboží a prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, kongres Samoška, kongres Čerpačka, obalový kongres Obalko,
- speciální partneři: Email kampaně, Wau! Studio
- NNO partner: Pomozte dětem
- Partneři akce: Testuj.to, EKO-KOM
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ 2024
Název kategorie |
Název produktu |
Název firmy |
Alkohol |
ALKOHOLICKÉ KOKTEJLY LE COQ |
SPIRIT GOODS |
Autokosmetika |
SHERON SADA NA ČIŠTĚNÍ KOL |
DF PARTNER |
Aviváže |
AZURIT AVIVÁŽNÍ PROSTŘEDKY |
TOMIL |
Bezlepkové snacky |
FREE VILLAGE SLANÉ SNACKY |
PERNÍK |
Bonbony |
JOJO KAKTUSÁCI |
NESTLÉ ČESKO |
Bujóny |
VITANA TEKUTÝ MASOX |
ORKLA FOODS ČESKO A SLOVENSKO |
Cereální kaše |
CEREÁLNÍ KAŠE CLEVER |
BILLA |
Čisticí prostředky |
ALEX NA VŠECHNY POVRCHY S ESENCIÁLNÍMI OLEJI |
AC MARCA CZECH REPUBLIC |
Čokoládové cukrovinky |
BANÁNY V BÍLÉ ČOKOLÁDĚ |
NESTLÉ ČESKO |
Dekorativní kosmetika |
ŘASENKA MAX FACTOR MASTERPIECE LASH WOW 2 V 1 |
COTY |
Dětská výživa |
BABYDREAM OVOCNÝ PŘÍKRM BROSKEV, JABLKO, BANÁN A MALINA |
ROSSMANN |
Dětské nápoje |
ROBBY BUBBLE ICE |
SOARE SEKT |
Dětské pleny |
DĚTSKÉ PLENKY BELLA BABY HAPPY SOFT & DELICATE |
TZMO CZECH REPUBLIC |
Drátěnky |
VILEDA POWER INOX COLORS DRÁTĚNKA |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Elektronické cigarety |
VEEV ONE |
PHILIP MORRIS ČR |
Hotová jídla, polotovary |
ŘADA ALBERTOVA TRŽNICE MENU BOX |
ALBERT ČESKÁ REPUBLIKA |
Houbičky a hadříky |
VILEDA ACTIFIBRE SOFT MIKROHADŘÍK |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Chlazené dezerty |
PRIBINÁČEK KRUPIČKA |
SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC |
Jogurty |
AGROLA RODINNÝ JOGURT |
AGRO-LA |
Káva |
JACOBS VELVET CREMA |
JACOBS DOUWE EGBERTS CZ |
Konzervované masné produkty |
K-JARMARK MASOVÉ KONZERVY VE SKLE |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Konzervované ovoce a zelenina |
ANANAS KOUSKY V ANANASOVÉ ŠŤÁVĚ FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |
Koupelová a sprchová kosmetika |
SPRCHOVÉ GELY DOVE ADVANCED CARE |
UNILEVER |
Krmiva pro kočky |
GOURMET REVELATIONS |
NESTLÉ ČESKO |
Krmiva pro psy |
PURINA ONE PRO SPECIFICKÉ POTŘEBY PSŮ |
NESTLÉ ČESKO |
Kuchyňské potřeby |
SIGURO MLÝNEK NA PEPŘ NEBO SŮL GRAVITY |
ALZA.CZ |
Lahůdky a delikatesy |
BILLA PREMIUM UZENINY A DELIKATESY |
BILLA |
Limonády |
BIO OVOCNÁ LIMONÁDA MALINA A MÁTA |
BOHEMSCA |
Minerální vody |
MATTONI ESENCE YUZU & OKURKA |
MATTONI 1873 |
Mopy |
ÚKLIDOVÝ SYSTÉM LEIFHEIT POWERCLEAN |
LEIFHEIT CZ |
Oční péče |
ISANA POLŠTÁŘKY POD OČI ALOE VERA |
ROSSMANN |
Ochucovadla |
MALVA HOŘČICE |
KAND |
Ořechy a suché plody |
BILLA NICE BITES PREMIUM |
BILLA |
Osvěžovače vzduchu |
AUTOMATICKÝ SPREJ 24/7 ACTIVE FRESH |
RECKITT |
Ovoce a zelenina |
BON VIA BIO |
BILLA |
Pamlsky pro kočky |
BRIT CARE CAT RAW TREATS |
VAFO PRAHA |
Pamlsky pro psy |
PROPESKO MISTR MASOVÉ BURGERY |
PARTNER IN PET FOOD |
Papírové kapesníky |
VELVET EXCELLENCE |
MORACELL |
Paštiky |
KRAJANKA PAŠTIKY |
ALIMPEX FOOD |
Pečivo |
MINITKY |
MINIT BOHEMIA |
Pečivo sladké |
PLETENEC MÁSLOVÝ S MEDEM |
PENAM |
Pivo a pivní nápoje |
BIRGO |
MATTONI 1873 |
Pleťová kosmetika |
ASTRID ROSE PREMIUM |
SARANTIS CZECH REPUBLIC |
Pochutiny |
ŘECKÉ OLIVY FRANZ JOSEF KAISER |
GASTON |
Potřeby pro zvířata |
VILEDA PET RUČNÍK Z MIKROVLÁKNA |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Prací prostředky |
PRACÍ GEL DUEL |
KÁVOVINY DIVIZE DROGERIE |
Proteinové dezerty |
ZOTT PROTEIN PUDING |
ZOTT |
Pytle na odpad |
ALUFLEXY PYTLE NA ODPAD |
ALUFIX SLOVAKIA |
Rybí produkty |
K-CLASSIC ŘADA UZENÝCH PLÁTKOVANÝCH RYB |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Rýže a luštěniny |
MENU GOLD RÝŽE |
LA FOOD |
Sirupy |
YO SIRUP BEZ CUKRU |
MATTONI 1873 |
Sušáky na prádlo |
VILEDA KING SUŠÁK NA PRÁDLO ČERNÝ |
FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
Sušenky, oplatky, tyčinky |
K-CLASSIC OPLATKOVÉ KORNOUTY NA ZMRZLINU |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Sýry |
BILLA PREMIUM SÝRY |
BILLA |
Tablety do myčky |
FROSCH EKO TABLETY DO MYČKY VŠE V 1 CITRON |
MELITTA ČR |
Tělová kosmetika |
PRODUKTOVÁ ŘADA EVA NATURA |
TZMO CZECH REPUBLIC |
Toaletní papír |
ZEWA DELUXE S ODORBLOCK TECHNOLOGIÍ |
ESSITY |
Toaletní papír vlhčený |
VELVET VLHČENÝ TOALETNÍ PAPÍR ULTRA SENSITIVE |
MORACELL |
Uzeniny |
ŠUNKA BEČVA – NEJVYŠŠÍ JAKOSTI |
VÁHALA A SPOL. |
Veganské produkty |
K-TAKE IT VEGGIE INSTANTNÍ SMĚSI |
KAUFLAND ČESKÁ REPUBLIKA |
Víno |
ŘADA MORAVSKÝCH VÍN SOL VINEUS |
BILLA |
Vlasová kosmetika |
BALEA FIXAČNÍ TYČINKA NA VLASY |
DM DROGERIE MARKT |
Vlhčené ubrousky pro děti |
GOWIPES VLHČENÉ UBROUSKY PRO DĚTI |
ALUFIX SLOVAKIA |
WC čističe |
DUCK FRESH DISCS |
S.C.JOHNSON |
Zdravé snacky |
OVOCNÉ SNACKY BEAR FRUIT TREASURES A BEAR FRUIT SPLITS |
LOTUS BAKERIES CZ |
Zmrzliny |
NANUKY BENEŠOVSKÁ TOVÁRNA NA ZMRZLINU |
PINKO |
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
Médium | Vítězný produkt | Společnost |
City Digital Media | VELVET VLHCENÝ TOALETNÍ PAPÍR ULTRA SENSITIVE | MORACELL |
Čestné uznání odborné poroty | SIGURO MLÝNEK NA PEPŘ NEBO SŮL GRAVITY | ALZA.CZ |
Evropa 2 | SHERON SADA NA ČIŠTĚNÍ KOL
BANÁNY V BÍLÉ ČOKOLÁDĚ ZOTT PROTEIN PUDING |
DF PARTNER
NESTLÉ ČESKO ZOTT |
Facebook Volba spotřebitelů | ZEWA DELUXE S ODORBLOCK TECHNOLOGIÍ | ESSITY |
Frekvence 1 | KRAJANKA PAŠTIKY
AZURIT AVIVÁŽNÍ PROSTŘEDKY PRIBINÁČEK KRUPIČKA |
ALIMPEX FOOD
TOMIL SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC |
Gurmet | PRIBINÁČEK KRUPIČKA | SAVENCIA FROMAGE & DAIRY CZECH REPUBLIC |
Maxvision | BANÁNY V BÍLÉ ČOKOLÁDĚ | NESTLÉ ČESKO |
MojeObrazovka.cz | ISANA POLŠTÁŘKY POD OČI ALOE VERA | ROSSMANN |
Zdroj: TZ Volba spotřebitelů